Beantwoorden
dj_the_m
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Blizzard connectie verlies

Beste,

Ik ben al een paar weken aan het sukkelen om in mijn nieuwbouwwoning mijn game pc aan de praat te krijgen. Het probleem is dat telkens ik wil gamen via blizzard of via steam mijn games na enkele minuten uitvallen met de melding dat de server gedisconnecteerd is. Het lijkt er op dat mijn internet aan mijn pc enkele milliseconden weg valt want als ik herstart kan ik meteen weer even enkele minuten spelen tot het weer zo ver is. Zeer vervelend en bij telenet kennen ze de oplossing niet.

Ik heb een vaste connectie via LAN die rechtstreeks tot op de router van telenet loopt. Ik heb een andere connectie geprobeerd die ook rechtstreeks tot daar loopt (via de muur), maar ook dat geeft geen ander resultaat. Ik merk voor de rest niets foutief op, waarmee ik bedoel dat mijn internet vlot gaat, ik kan streamen, ik kan op tv vlot films kijken, enz. enkel het gamen via blizzard of steam werkt niet. Daar verliest hij constant connecties. Ik heb even geprobeerd met portforwarding te werken maar ook dat leverde geen positief resultaat op.

De standaard speed test van telenet is ok en zij zien ook niets verdacht vanop afstand.
Nu is het aan jullie 🙂 de echte experts.

thx!

0 Likes
21 reacties
dj_the_m
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Blizzard connectie verlies

Dat is uiteraard reeds gebeurd. Om uit te sluiten dat de kabel in de muur tot aan de modem defect was heb ik mijn pc rechtstreeks aan de modem gehangen met een nieuwe lan kabel van 1 meter en het probleem deed zich meteen terug voor.

0 Likes
dj_the_m
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Blizzard connectie verlies

achter mijn modem hing een gestuurde switch van TP LINK. Ik wist niet dat die gestuurd was. Het gevolg is dat dat ding dus ook een IP adres heeft en dat was identiek aan de modem van telenet. Issues solved!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5189
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Blizzard connectie verlies

@dj_the_m 

 

Dat is zo een van die geniepige probleempjes die zich al eens kunnen voordoen.

Fijn dat je het gevonden hebt en dit hier ook neerzet zodat anderen hier wellicht ook wat aan hebben 😉

 

EDIT: je hebt dus de eer en het genoegen om uw laatste post aan te duiden als zijnde "De oplossing" 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
PDries
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Blizzard connectie verlies

 @dj_the_m Ik heb ook het probleem met dezelfde modem van telenet (CH8568LG), waarbij de verbinding tijdens het gamen op mijn ps4 (zowel met kabel als met wifi).  In jouw geval, heb jij dan deze switch er van tussen gehaald en was dit probleem verholpen?

 

0 Likes
dj_the_m
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Alles op zijn plek! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Blizzard connectie verlies

Hi

Neen, het probleem was dat ik een gestuurde switch had en die had het zelfde ip 192.168.0.1 als de modem van telenet. Wat je kan proberen is alles van je switch los te koppelen. Een lan kabel er in steken naar een pc. Dan surfen naar dat ip adres en als je dan een webpagina krijgt met instellingen dan weet je hoe laat het is... dan staat het ip adres idem als dat van je modem. Dan ga je dat moeten wijzigen in iets anders (enkel het laatste getal) en dan is je probleem normaal verholpen.

0 Likes
PDries
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Blizzard connectie verlies

@dj_the_m  Ik zie nu wel dat enkel onze televisies geconnecteerd zijn aan deze switch en dat internet van pc's en internetpoorten in de muur allemaal rechtstreeks geconnecteerd zijn aan de modem. Ik heb nu eens uPnP geactiveerd in de geavanceerde instellingen van telenet, misschien dat dit het probleem verhelpt.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Blizzard connectie verlies


@PDries  schreef:

@dj_the_m  Ik zie nu wel dat enkel onze televisies geconnecteerd zijn aan deze switch en dat internet van pc's en internetpoorten in de muur allemaal rechtstreeks geconnecteerd zijn aan de modem. 


Of jouw PC direct met de "modem" (HGW) verbonden is, of via de switch, maakt niets uit...

Zolang je een IP conflict hebt  in jouw lokaal netwerk (zoals hierboven: switch met hetzelfde IP adres), zal het probleem blijven ...

0 Likes