24750
netweters
|
152316
antwoorden
|
20691
vragen
|
Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:
° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken
° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.
Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn
Dirk
of onder zoveel druk staan dat er iets anders is.....vandaag dus nieuwe technieker geweest die de kabel kwam testen. Kabel prima signaal van buiten tot de stekkerdoos, maar blijkbaar een verkeerde aansluiting door de technieker van gisteren want er was kortsluiting waardoor niets werkte. Technieker vandaag heeft het probleem dus opgelost. Eindelijk terug tv en internet, hoewel de snelheid rond de 500 ligt voor mijn gigahertz abonnement.
Resultaat na alle interventies : nieuwe modem, nieuw accesspoint, een hoop frustraties en een snelheid dat nog steeds hetzelfde is als voor alle interventies. Maar wel een modem zonder lawaai, dus dat is ook een pluspunt. 🙂
Met de pc rechtstreeks met UTP kabel 6 of 6 aan de modem,moet je vlot +-950Mbps halen
Laat je niets wijs maken over een Node die overbelast is,gewoon PRIETPRAAT van niet Telenetters.
Speedtest door Ookla - De wereldwijde breedbandsnelheidstest
Bij mij gaat de kabel in de TV decoder, al de rest is wifi om geen kabels te moeten trekken. En volgens 'mijn telenet' is mijn modem niet aangesloten....dus kunnen ze zeggen wat ze willen, er klopt toch nog altijd iets niet.
Zo heb ik dat niet aangesloten.
De coax kabel van buiten gaat rechtstreeks naar de NUI en van daar uit naar de modem CV8560E van daar uit een coax type 5 rechtstreeks naar de PC.Een bijgeleverde coax gaat van de modem naar de tv box.Van de TV box naar de TV.
@robatoras schreef:Zo heb ik dat niet aangesloten.
De coax kabel van buiten gaat rechtstreeks naar de NUI en van daar uit naar de modem CV8560E van daar uit een coax type 5 rechtstreeks naar de PC.Een bijgeleverde coax gaat van de modem naar de tv box.Van de TV box naar de TV.
Je zal bedoelen een UTP cat5 van de modem naar de PC.😁
Donderdag opnieuw een technieker die komt, nummer 4. Mijn access point werkt niet, dus naar een telenet verdeler om in te wisselen, geen probleem tot deze dit wil registreren en ik geen access point blijk te hebben, hoewel de doos met inhoud (van telenet) voor zijn neus staat. Dus geen ander access point en bellen naar telenet voor een duur van 38 minuten waar ze er niet aan uit konden dat ik een access point had, want volgens hen had ik dit niet en als ik het zou hebben zou dat zichzelf goed zetten in het net en kunnen ze dat zien. Twee verschillende mensen aan de lijn gehad waaronder de technische dienst maar niemand kon eraan uit dat ik een access point had. Blijkbaar dat de technieker dit niet had doorgegeven ....
Dus weer een week geen internet boven. Ben eens nieuwsgierig met welke uitleg deze man weer gaat komen.....
Telenet : een gratis tip van mij: zorg voor zonale techniekers in plaats van steeds iemand anders te sturen die dan nog zegt dat het werk van zijn collega niet deugt want dat is geen reclame voor jullie bedrijf.
Oftewel: Als de olifant niet in de administratie staat, dan staat hij ook niet in de kamer.
Tja, jammer is dat; iets vergelijkbaars is bij NL zusterbedrijf Ziggo aan de hand, dat ooit is opgebouwd vanuit gemeentelijke kabelbedrijven en lokale medewerkers maar nu in handen is van dezelfde investeringsmaatschappij als Telenet. Financials maken alle bedrijven die wel iets echts produceren kapot.
Dat is de reden dat ik na het modem verder alleen mijn eigen ( Asus-) routers en AP’s gebruik, maar niet iedereen heeft daar zin in. Telenet en Ziggo verkopen het alsof hun spullen (wel)allemaal altijd simpel en feilloos werken.
Overigens ben ik wel blij met de vervanging van de CH8568 door de F@st3896 vanwege de herrie van eerste. Afgezien van de verplichte één SSID/ Wifinaam, werkt deze wel okay. Blij met een sigaar uit eigen doos, eigenlijk.
Alleen geld telt voor Telenet-eigenaar Liberty Global. Ze organiseren hun business zo goedkoop mogelijk zodat de winst steeds groter wordt.
Wat kan het de 82-jarige Amerikaanse eigenaar John Malone schelen dat je diensten in Bachten de Kupe niet werken, zolang je maar betaalt.
Eindgebruikerstoestellen zoals modems, Wifi-toegangspunten of tv-decoders hoef je ook niet bij je operator te nemen.
Die zijn vrij verkrijgbaar in de handel.
Een Chromecast met Google TV of Apple TV werkt beter dan een Telenet TV-box.
Wifi 6 van TP-Link, Ubiquity of Netgear werkt ook beter.
Elke computerboer of IT-bedrijfje uit je buurt kan dat installeren, moest je zelf geen tijd willen steken in het lezen van een eenvoudige "quick start guide" of beknopte handleiding.
Over de modem F@st geen klachten, maar het signaal moet ook naar de eerste verdieping raken en daar slagen ze maar niet in. En ondertussen hebben alle onderdelen al de schuld gekregen (modem, access point, powerlines, breuk in de kabel,....) zonder een oplossing te bieden. De laatste technieker sprak over het trekken van een kabel naar boven, maar gezien vloerverwarming zou dat langs buiten moeten en ik heb geen zin om door een paar muren gaten te boren. Zeker niet als je beweert supersnel internet in heel de woning te kunnen leveren met wifi.
En nu begrijp ik waarom ik steeds Nederlanders aan de telefoon krijg als ik bel.
Wifi ondervindt steeds hinder door muren, plafonds, en vele andere oorzaken, wat ze ook mogen beweren. Maak je geen illusies. Dit zal zo blijven en zeker met de meer isolatie in de huidige huizen. Uw enige oplossing, naast het effectief trekken van een UTP kabel is een powerline verbinding maken via het electriciteitsnetwerk. PWL aan de modem, PWL (met ingebouwde Wifi) boven of een gewone PWL mat daaraan een AP verbonden. Jammer, huis met vloerverwarming met blijkbaar was er geen klein beetje extra budget voorzien om op elke verdieping een extra UTP aansluiting te voorzien naar de modem. Maar ja, het is niet de eerste keer dat ik een architect hoor verklaren dat coax en UTP niet meer nodig zijn omdat alles draadloos wordt.
Het doet er mij aan denken dat een Moka oplossing misschien ook iets is voor jou als er op de verdieping een coax TV -aansluiting is.
Dit nu toch gemakkelijk op te lossen met een mesh
Maar aan aan 3 stations zal hij niet genoeg hebben te veel beton en isolatie zo te horren
Hoeveel toestellen zijn er niet nodig voor een goede mesh in zo een geval. Ik wil niet overdrijven maar allicht minstens één per verdieping en mogelijk zelfs er nog één tussen. Dat zal zijn invloed hebben op de snelheid want elk meshpunt is dan een repeater.
Huis is niet voorzien van enige verbinding boven, enkel stopcontacten. We werken al vijf jaar met powerlines en access point om een signaal boven te krijgen. met de kabel uit de powerline halen we 100mb, wifi is er nu niet meer. De pods zouden geen meerwaarde zijn volgens de techniekers. Beneden heb ik een wifi signaal overdag 300 à 400 mb, tijdens de nacht 700 mb
En dat komt niet door teveel apparaten die op het net zitten gezien ik ook overdag al eens telewerk en alleen thuis ben met deze triestige verbinding.
Ik zou kiezen voor de CV8560E met een externe router Wifi6.
Iets beters is er niet.En je bent (privacy)niet meer afhankelijk van Telenet.