Beantwoorden
Aukie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

CI+module en andere internetprovider

Allen,

 

wie kan me zeggen of ik van Tv met een kaartje kan blijven genieten mits behouden van telenet tv-distributie maar verandering internetprovider... Kan dit überhaupt, kwestie modems etc?

 

Enkele maanden geleden CI+ module aangeschaft als oplossing in de tv opstelling aan de muur en geen plek voor digibox, helaas na enige tijd blijkt dit toch een tegenvaller 😞

Service is een pak minder, beeldkwaliteit is loepzuiver als het niet in blokken trekt of ik weer eens een melding krijg dat een “abonnement vereist is voor deze zender” maar opties opnames en tv gids zijn me te beperkt... (dit alles ondanks bezoek van de Helemaal-mee-medewerker)

 

Dus... ik dacht: deze oplossing voor de slaapkamer en een alternatief voor de leefruimte, maar kan dit wel? Of is het gewoon weggesmeten geld dan, want dan blijf ik zo wel voortprullen 😕

 

Hoor graag 🙂

Tags (1)
0 Likes
14 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

CI+module en andere internetprovider

Je vraag is mij niet direct helemaal duidelijk

Concreet is er uiteraard niets dat je belet om TV met CI+ naar je slaapkamer te verhuizen en in de leefruimte een digibox (met meer faciliteiten) te plaatsen (quid je plaatsgebrek?)

Indien je bedoelt dat je bv. Proximus IpTv met decoder wil plaatsen in je leefruimte, dan is er mijns inziens geen reden - tenzij je plaatsgeberk - waarom dit niet zou kunnen (nut?)

In hoeverre Orange & Telenet op dezelfde (coax)kabel kunnen, moet ik je het antwoord schuldig blijven (nut?),

Indien je bedoelt om tv via het internet te bekijken dan kan dat in principe bij Telenet via Yelo play, maar dat weet je uiteraard ook...

Misschien de vraag eventueel ietwat toelichten...

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CI+module en andere internetprovider

Indien je bedoelt dat je TV van Telenet wilt en internet van een andere provider, ja dat moet kunnen volgens mij. Maar mss is dat je vraag niet ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+module en andere internetprovider

Hallo,

 

Je kan wel degelijk blijven genieten van TV met een kaartje zolang je maar je kabelabonnement houdt. Je kan gerust internet en andere diensten bij een andere provider nemen.

 

CI+ een tegenvaller? Volgens mij verwacht je iets te veel van de CI+. Het doet niets meer dan versleutelde zenders ontsleutelen (decoderen), niet meer, niet minder. Al de rest is afhankelijk van je tv-toestel. Het is dus inderdaad een stuk beperkter dan een digicorder maar een digicorder is dan ook een apparaat of "een bak" 🙂 met hard- en software en een CI+ is een kaart met een chipje...

 

Nu, zolang je op de slaapkamer kabeltv hebt en je tv kan met een CI+ van telenet werken gaat dat daar ook gewoon functioneren.

 

Wat betreft de blokjes in het beeld: dit gaat meestal een signaalprobleem zijn. Je kan eens met een andere coaxkabel proberen (tussen de wandcontactdoos en de tv), of de bestaande coax eens goed aandrukken of een beetje mee draaien in het aansluitpunt.

Groetjes


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
chukky
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Trick or treat? All I want for X-mas is YOU Twee handen vol! Follow the reader, reader!

CI+module en andere internetprovider

Idd, de ci module is heel beperkt . Nochtans zou men het gerust ook interactief kunnen maken . In ned is dit wel het geval .

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+module en andere internetprovider

Ik sluit me aan bij @StefaanH . Verder, die blokjes lijken me eerder een probleem met je kabel. CI+ is inderdaad beperkt, maar je moet er maar één keer voor betalen. En als je TV het ondersteunt, dan kan je er een hdd aanhangen, zodat je kan pauzeren, terugspoelen en opnemen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Aukie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

CI+module en andere internetprovider

Kan ik met een andere internetprovider (Orange/Scarlett/Proximus/...) ook nog van Tv met een kaartje genieten?

 

Als dat niet kan zal ik de opstelling in de woonkamer NIET wijzigen, wanneer dat wel kan wordt opstelling aangepast en verhuist tv met een kaartje naar de slaapkamer...

0 Likes
Aukie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

CI+module en andere internetprovider

Grtjs

0 Likes
Aukie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

CI+module en andere internetprovider

Jawel thx

0 Likes
Aukie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

CI+module en andere internetprovider

Bedankt voor je antwoord!

 

Ja mss te hoge verwachtingen van CI+module gehad. Dit is eigenlijk meer terug zappen en kijken zoals indertijd met de old-school integan op de beeldbuis 😬

Weet dat het NL anders kan, daarom ook beetje bestolen gevoel...

 

Opstelling net verplaatst. Op de oude plek - vlak naast het contact in de muur - had ik evenveel last als nu met spiksplinternieuwe coax en overbrugging van 6m... (even voor de duidelijkheid: geen kraks of plettingen in de kabel)

 

 Grtz 

 

 

0 Likes
Aukie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! It's your fifth party! It's your fourth party!

CI+module en andere internetprovider

Bedankt voor je bericht!

 

Weet je ook of dit een "gewone" harddisk kan!?

Heb er nu een flash USB insteken voor t geval ik eens wat wil opnemen, maar kan ook enkel wanneer tv aanstaat en je de zender van opname bekijkt - beetje nutteloze zaak dus 🤔😂😂😂

 

Alles hangt af van tv zelf waarschijnlijk 😣🤔

LG55UH615V

 

grtz

0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+module en andere internetprovider


@Aukie schreef:

Kan ik met een andere internetprovider (Orange/Scarlett/Proximus/...) ook nog van Tv met een kaartje genieten?

 

Als dat niet kan zal ik de opstelling in de woonkamer NIET wijzigen, wanneer dat wel kan wordt opstelling aangepast en verhuist tv met een kaartje naar de slaapkamer...


Dat kan, zolang je je kabelabonnement (analoge tv) van telenet behoudt.

Zie https://www2.telenet.be/nl/tarieven/tv/

 

 

Kabelabonnement

  • € 16,90/maand 
  • Heb je alleen kabel-tv en geen digitale tv? Dan betaal je hetzelfde maar je betaalt dit jaarlijks (€ 202,80/jaar, zijnde 12 keer € 16,90/maand

 

 

PS Of dit ook met Orange kan weet ik niet zeker, omdat zij gebruik maken van de kabel van telenet.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+module en andere internetprovider


@Aukie schreef:

Bedankt voor je bericht!

 

Weet je ook of dit een "gewone" harddisk kan!?

Heb er nu een flash USB insteken voor t geval ik eens wat wil opnemen, maar kan ook enkel wanneer tv aanstaat en je de zender van opname bekijkt - beetje nutteloze zaak dus 🤔😂😂😂

 

Alles hangt af van tv zelf waarschijnlijk 😣🤔

LG55UH615V

 

grtz


Je zal enkel kunnen opnemen als je tv aanstaat en op die zender staat vrees ik. Met een digicorder kan je dit wel natuurlijk. Je kan 2 programma's tegelijk opnemen en daarnaast nog een 3de programma kijken.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

CI+module en andere internetprovider

Opstelling net verplaatst. Op de oude plek - vlak naast het contact in de muur - had ik evenveel last als nu met spiksplinternieuwe coax en overbrugging van 6m... (even voor de duidelijkheid: geen kraks of plettingen in de kabel)

 

 




 

Het contact in de muur: is dat ook waar de telenet-installatie (versterker en modem) hangt?

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

CI+module en andere internetprovider


@Aukie schreef:

Bedankt voor je bericht!

 

Weet je ook of dit een "gewone" harddisk kan!?

Heb er nu een flash USB insteken voor t geval ik eens wat wil opnemen, maar kan ook enkel wanneer tv aanstaat en je de zender van opname bekijkt - beetje nutteloze zaak dus 🤔😂😂😂

 

Alles hangt af van tv zelf waarschijnlijk 😣🤔

LG55UH615V

 

grtz


Een "gewone" externe hdd is voldoende, maar op een USB-stick kan normaal gezien ook. De TV hoeft *niet* aan te staan voor een opname, wél in standby (of aan). Je kan tijdens een opname ook naar een DVD kijken.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.