Beantwoorden
Thamli
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

CV8560E - geen geavanceerde instellingen meer in 2023?

Hey!

Ik ga mijn router vervangen en moet de bridging functies aanpassen in mijn CV8560E maw. het MAC adres veranderen.
Zoals voorheen zou ik naar Mijn Modem - Geavanceerde instellingen - Expert modus, etc... gaan.

Sinds Telenet het "nieuw systeem" heeft gelanceerd is deze optie nu onbestaande.

Zelfs Geavanceerde Instellingen is helemaal niet toegankelijk want mijn Wi-Fi staat niet aan.
2 problemen hiermee:

  • De CV8560E heeft helemaal geen wifi
  • Wat heeft de Wi-Fi te maken met de algemene instellingen?

2023_01_31_09_58_09_Je_thuisnetwerk.png

 

Wat kan ik nu doen?

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
Snarie
Freshman Meerweter
Berichten: 68
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

CV8560E - geen geavanceerde instellingen meer in 2023?

Hey

Ik zie geen problemen nu. Alles is nog beschikbaar (ook MAC instelling voor bridging CV8560E) in mijn telenet. 

0 Likes
FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

CV8560E - geen geavanceerde instellingen meer in 2023?

Bij het installeren door Telenet van "het nieuw systeem" hebben heel wat klanten zoals ik, niet de mogelijkheid om thuisnetwerk in te stellen.

Dit moet terugkomen maar zoals velen ben ik al van in dec 2022 aan het wachten.

Hun antwoord is wij werken eraan.

Ex-Netweter
 

CV8560E - geen geavanceerde instellingen meer in 2023?


@Thamli  schreef:

Wat kan ik nu doen?

Telenet vragen om je probleem op te lossen.
Als de communicatie met Telenet moeilijk verloopt of een oplossing uitblijft, vraag je om bemiddeling bij https://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

0 Likes
Bartie
Freshman Meerweter
Berichten: 57
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! De vlam zit erin. Wereld gedichtendag

CV8560E - geen geavanceerde instellingen meer in 2023?

Ik zie bij mijn telenet nochtans het volgende:

mijntelenet.png

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CV8560E - geen geavanceerde instellingen meer in 2023?

Het is geheel een gekend probleem. De klanten die overgezet zijn naar de nieuwe user-interface van mijn telenet kunnen niet de thuisnetwerk optie openen, en bijgevolg geen veranderingen maken in de router instellingen, zoals wifi, port-forwarding, "bridging" enz.

Ik denk dat je voor het moment 2 opties hebt:

- Telenet contacteren, en vragen of zij de gewenste config verandering voor bridge kunnen doen

- Indien mogelijk, in je eigen router het mac adres aanpassen, en hetzelfde adres zettten als dat je had voor je oude router. Niet alle eigen routers bieden deze config optie.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cyanide1
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Say what?! Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-)

CV8560E - geen geavanceerde instellingen meer in 2023?

Zelfde probleem hier. Geen geavanceerde instellingen in de nieuwe interface.

Bij de helpdesk weten ze niet hoe ze voor mij de bridge mode kunnen instellen en aangezien ik nog geen vorige router had, kan ik ook geen vorige MAC adres overnemen in mijn router.

Jammer, dit gaat weer iets van langere duur zijn, vrees ik.

0 Likes
jorisvp
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

CV8560E - geen geavanceerde instellingen meer in 2023?

Ik kwam op deze post terecht omdat ik zelf schijnbaar in nieuwe interface geen aanpassingen leek te kunnen doen aan de geavanceerde instellingen van de telenet modem. De frontend heeft geen 'bewaar' knop meer, waardoor je hoopt dat als je een veld verandert, de wijziging definitief is. Helaas.

Extra verwarrend is dat de settings wel permanent lijken als de 'expert instellingen ontgrendelen' knop bovenaan is ingedrukt. Echter, na even een ander menu item aan geklikt te hebben, blijken de instellingen toch niet veranderd.

Edit: de port forwarding regel velden aanpassen triggert de pop up van een footer balk 'wijzig' of 'annuleer' niet, elk van de schuifknoppen op de pagina wel. Een laatste poging ondernam ik door de waarde van een schuifknp te veranderen en tegelijk ook een poortnummer , maar dat gaf een foutmelding. Blijkbaar zijn de poort forward regels 'hard gecodeerd' in de router en zijn ze met de nieuwe single page frontend niet te wijzigen.

Ik zit dus ook in een situatie dat bestaande geavanceerde instellingen werken, maar ik geen wijzigingen aan poort forwarding kan aanbrengen.

0 Likes