Beantwoorden
Jdruwe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

CV8560E met TP-Link Omada router en Logitech Harmony

Goedemorgen! Ik ben van plan om mijn eigen netwerk op te zetten met hardware van TP-link Omada). Nu ben ik al enorm veel posts tegengekomen waarin ze de CV8560E aanraden en die in via bridging door te schakelen naar de Omada router, bijvoorbeeld: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Vraag-over-CV8560E/m-p/107442

 

Vraag 1:

Is het nog steeds zo dat Telenet specifieke producten, in mijn geval de TV-box, nog steeds direct aan de CV8560E moeten hangen? Ik vraag me dit af omdat ik thuis via een Logitech Harmony momenteel de TV en dus ook de TV-box vanop afstand aan en uit kan zetten. Deze zitten momenteel beiden op hetzelfde Telenet netwerk maar dat zal dan na mijn setup aanpassing wel veranderen. Als de Harmony op mijn eigen netwerk zit gaat hij misschien de TV-box niet meer zien/herkennen?

 

Vraag 2:


Kan je gemakkelijk de CH7465LG-TN (heb ik op deze moment) inruilen voor zo een CV8560E als particulier? Ga je hiervoor gewoon naar een telenet center?

 

0 Likes
8 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CV8560E met TP-Link Omada router en Logitech Harmony

Heel kort: ja en ja.

Ik heb zelf ook mijn tv-box achter mijn eigen router (UDM Pro). Het moet wel echt om een TV-box gaan. Voor de digibox/digicorder is dit anders; die dient verbonden te zijn met het subnet van het Telenet modem.

Voor het omwisselen van je modem kun je gewoon een Telenet cetner binnenstappen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CV8560E met TP-Link Omada router en Logitech Harmony

@Jdruwe Uw Harmony afstandsbediening is alleen gekoppeld aan het internet om dit te kunnen bedienen via een app op gsm. De connectie zelf tot je tv box en tv zelf verloopt via een ander protocol. Het hangt af van welke tv je gebruikt maar de meeste nieuwe tv's hebben een radiofrequentie ipv infrarood. Zo kan je uw tv en Harmony in een kast of ergens achter steken.

De harmony hub kan zelf ook gebruikt worden als connectie naar je tv box of tv. Indien je infrarood toestellen gebruikt kan je de infrarood extender aansluiten op je Harmony hub. Dit is alleen nodig als je infrarood toestellen wil bedienen met de Harmony afstandsbediening. In de meeste gevallen is de harmony hub zelf genoeg.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

CV8560E met TP-Link Omada router en Logitech Harmony

Toevallig heb ik zelf een netwerk met een TP-Link Omada router en de CV8560E.

 

Het beste is dat je inderdaad MAC-briding gebruikt, hiervoor moet je het MAC adres van je router instellen op Mijn Telenet. (Zorg wel dat je het MAC-adres van de WAN ingeeft, en niet die van de LAN)

Zorg ook dat het IP-adres van je eigen router op dynamisch staat, je kan natuurlijk zelf geen IP-adres kiezen.

 

Je kan de TV-box aansluiten op je eigen router, maar het word niet aangeraden door Telenet. (TV-box kan wel, digicorder niet)

 

Je kan je HGW gewoon omruilen in een Telenet winkel, geen idee of er omruil kosten zijn, gewoon de oude meenemen en zeggen dat je hem wilt omruilen voor de CV8560E.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.

Jdruwe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

CV8560E met TP-Link Omada router en Logitech Harmony

@kristofDW  Bedankt voor de info. Dat van dat protocol dacht ik al wel maar de initiële setup van de TV-box binnen de Harmony verloopt die dan niet via het netwerk? Het is al even geleden maar ik weet dat er een optie is om apparaten toe te voegen via een scan van het netwerk. Als de harmony na de netwerk setup change nog steeds blijft werken is het goed voor mij. @Arnie gaf nu ook wel net aan dat die TV-box zelfs binnen mijn eigen netwerk mag hangen dus dan lijkt het ook een non-issue te worden.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CV8560E met TP-Link Omada router en Logitech Harmony

@Jdruwe inderdaad @Arnie heeft gelijk wat betreft de tvbox. Bij de digibox of recorder zou dit niet het geval zijn. Uw Harmony zal dus blijven werken. De volledige connectiviteit gebeurd via radiofrequentie dus niet via internet. Het internet gedeelte is alleen voor eventuele updates of connectie met uw Harmony app op uw gsm of tablet.Het bedienen van je toestellen staat hier los van. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Jdruwe
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Handje vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

CV8560E met TP-Link Omada router en Logitech Harmony

@CiaranBE  "Je kan de TV-box aansluiten op je eigen router, maar het wordt niet aangeraden door Telenet. (TV-box kan wel, digicorder niet)

 

Is er bepaalde functionaliteit die dan niet meer zal werken?

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CV8560E met TP-Link Omada router en Logitech Harmony


@Jdruwe  schreef:

Is er bepaalde functionaliteit die dan niet meer zal werken?


Mij niet bekend. Alles werkt zoals het hoort.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CiaranBE
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk!

CV8560E met TP-Link Omada router en Logitech Harmony


@Jdruwe  schreef:

@CiaranBE  "Je kan de TV-box aansluiten op je eigen router, maar het wordt niet aangeraden door Telenet. (TV-box kan wel, digicorder niet)

 

Is er bepaalde functionaliteit die dan niet meer zal werken?


Nee, maar als er iets aan het toestel is kan Telenet er niet vanop afstand aan, aangezien Telenet niet kan zien wat er achter je eigen router zit, en ze er dus ook niet aan kunnen.


Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren indien u vraag is beantwoord zodat anderen met hetzelfde probleem makkelijk een oplossing kunnen vinden.