24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste,
Op 20/07/2023 hebben we bij jullie een aanvraag gedaan voor Telenet diensten op ons nieuwe adres. De reden voor de aanvraag was dat Belgacom (waarvan al een kabel lag bij onze nieuwe woning) ons pas op 18/08 (!) konden verder helpen. Dit omdat door wegenwerken in onze nieuwe straat de kabel door de werkmannen (niet onze schuld) is stukgemaakt. Omdat wij 18/08 echt schandalig lang vonden, zijn we klant bij jullie geworden. Jullie konden dan vandaag (02/08) langskomen. We waren hier heel blij mee.
Ten eerste liep er meermaals iets mis aan jullie kant, waardoor de afspraak geboekt stond op ons oude adres. We hebben hiervoor meermaals contact gehad met de klantendienst. Toen dit was rechtgezet, hebben we ook een paar keer gebeld naar jullie om dit te verifiëren. Gisteren hebben we dan een laatste keer gebeld om te checken of we alles goed hadden voorbereid, zodat we vandaag zeker internet zouden hebben. Jullie kunnen checken hoe vaak wij gebeld hebben, ik denk ik het totaal wel 10 keer en minstens 3 uur in totaal.
Gisteren heeft mijn vriend een aantal mensen gesproken van de technische dienst. Die verzekerde ons dat het enige wat we moesten doen de juiste kabel halen, deze ingraven in de tuin naar het grijze kastje voor ons huis trekken. Dat hebben we netjes gedaan. Jullie contactpersonen hebben ons enkel gezegd BUITEN de bekabeling te voorzien. Wij dachten dus dat we goed voorbereid waren.
Nu stond vanmorgen om 08.35 netjes de technieker op de stoep. Helaas was hij na tien minuten alweer weg omdat bleek dat we BINNEN niets voorbereid hadden. Blijkbaar moest de kabel door de muur naar binnen geboord worden. De technieker is dus weer vertrokken. Wij gingen er vanuit dat de kabel die er al lag (van Belgacom) gewoon vervangen ging worden met de nieuwe. Over de bekabeling binnen is ons nooit iets verteld. We moesten het buiten klaarleggen volgens jullie, punt. Dat was het.
Mijn vriend heeft zojuist gebeld en jullie kunnen nu pas terugkomen op 16 augustus. Ik vind dit heel erg vervelend en echt niet kunnen. Wij hebben ons best gedaan om alles zo goed mogelijk voor te bereiden, gisteren zelfs nog alles gedubbelcheckt… En nu is het nog niet in orde. Ik werk grotendeels thuis, wat ik dus nu al bijna een maand niet kan. Ik had evengoed bij Belgacom (Mobile Vikings) kunnen blijven, bij de originele afspraak op 18/08. Dat scheelt nu maar twee dagen, terwijl jullie ons gegarandeerd hadden dat het bij jullie veel sneller kon. Door jullie slechte communicatie moeten wij nu dus nog eens twee weken zonder internet zitten in onze nieuwe woning.
Lang verhaal kort: ik zou graag willen dat jullie de afspraak van 16/08 toch eerder kunnen laten doorgaan, aangezien ik echt vind dat jullie in fout zijn. Ook wil ik graag een korting op onze diensten, aangezien jullie meermaals beloofd hebben ons snel te helpen. Dat is dus niet het geval. Ik hoor graag van jullie hoe jullie ons in deze kwestie tegemoetkomen.
Ik snap je frustratie. Helaas ben je hier aan het verkeerde adres, dit is een klantenforum waar klanten elkaar helpen. Je zal je opnieuw moeten wenden tot de klantendienst.
@jip-peels schreef:Over de bekabeling binnen is ons nooit iets verteld. We moesten het buiten klaarleggen volgens jullie, punt. Dat was het.
Je hebt 2 dingen die je moet voorbereiden:
@jip-peels schreef:Wij gingen er vanuit dat de kabel die er al lag (van Belgacom) gewoon vervangen ging worden met de nieuwe
Proximus en Telenet gebruiken andere bekabeling, het is dus logisch dat de technieker deze niet gewoon kon hergebruiken of vervangen.
Bekijk zeker deze informatie eens: Telenet installeren? Vink eerst dit af.
Veel succes!
Je moet inderdaad een coaxkabel voorzien vanaf de plaats waar de de modem moet komen naar het grijze kastje. Op de plaats waar de modem moet komen moeten er ook 2 stopkontacten zijn. Dat kan je ook ergens op de site van Telenet nalezen.
Als noodoplossing om WiFi te hebben kan je uw smartphone hotspot laten spelen. Alles wat je dan op de WiFi gebruikt telt dan mee voor mobile data.
Als je de WiFi van je buren kan ontvangen kan je ook een akkoord maken met deze buur om zijn WiFi tijdelijk te gebruiken (eventuweel tegen een vergoeding)
@jip-peels schreef:ik zou graag willen dat jullie de afspraak van 16/08 toch eerder kunnen laten doorgaan, aangezien ik echt vind dat jullie in fout zijn. Ook wil ik graag een korting op onze diensten, aangezien jullie meermaals beloofd hebben ons snel te helpen.
Dit moet je via de Telenet-klantendienst proberen regelen, maar je eisen betreffende de planning lijken me praktisch onhaalbaar. In de zomer is er per regio een bouwverlof van drie weken. Kijk eens na in welke periode het bouwverlof in jouw regio valt. Collectief verlof betekent natuurlijk dat iedereen met een beroep in de ruime bouwsector, dus ook de graafploegen of andere technici die telecombekabeling buiten op de openbare weg aanleggen en aansluiten, deze periode niet werken.
Ik kan je wel de nodige informatie geven wat betreft de voorbereidende werken die jullie op privé-terrein moeten voorzien:
Als er aansluitkabels ontbreken of beschadigd zijn, kan de wachttijd tussen aanvraag en de aanleg of herstelling gemakkelijk oplopen tot zes weken. Er moet voor werken op de openbare weg namelijk een vergunning aangevraagd worden bij de gemeente. Dat zal het geval zijn bij Proximus die jouw aansluiting op de openbare weg onder het voetpad moet herstellen.
In jouw geval zou ik nooit de bestelling van Proximus geannuleerd hebben, maar een backup-oplossing via het 4G-netwerk gevraagd hebben waarbij Proximus de kosten daarvan draagt.
Dat is nog steeds de meest realistische manier om de eerste helft van augustus over internet te beschikken: mobiel internet (eventueel via een 4G-router die het signaal omzet naar Wifi)
Onbeperkt mobiel internet (300 GB) kan je trouwens bij verschillende operatoren verkrijgen, Orange Go Extreme voor 37 euro/maand of Proximus Mobile Unlimited voor 34,99 euro/maand of Lyca Mobile Plan XXL voor 29,99 euro/maand.
Als tijdelijk oplossing voor werk thuis kan je dit gebruiken op 1 dag geleverd
Kan je de kabels binnen trekken