Communicatie voorbereiden installatie
Beste,
Op 20/07/2023 hebben we bij jullie een aanvraag gedaan voor Telenet diensten op ons nieuwe adres. De reden voor de aanvraag was dat Belgacom (waarvan al een kabel lag bij onze nieuwe woning) ons pas op 18/08 (!) konden verder helpen. Dit omdat door wegenwerken in onze nieuwe straat de kabel door de werkmannen (niet onze schuld) is stukgemaakt. Omdat wij 18/08 echt schandalig lang vonden, zijn we klant bij jullie geworden. Jullie konden dan vandaag (02/08) langskomen. We waren hier heel blij mee.
Ten eerste liep er meermaals iets mis aan jullie kant, waardoor de afspraak geboekt stond op ons oude adres. We hebben hiervoor meermaals contact gehad met de klantendienst. Toen dit was rechtgezet, hebben we ook een paar keer gebeld naar jullie om dit te verifiëren. Gisteren hebben we dan een laatste keer gebeld om te checken of we alles goed hadden voorbereid, zodat we vandaag zeker internet zouden hebben. Jullie kunnen checken hoe vaak wij gebeld hebben, ik denk ik het totaal wel 10 keer en minstens 3 uur in totaal.
Gisteren heeft mijn vriend een aantal mensen gesproken van de technische dienst. Die verzekerde ons dat het enige wat we moesten doen de juiste kabel halen, deze ingraven in de tuin naar het grijze kastje voor ons huis trekken. Dat hebben we netjes gedaan. Jullie contactpersonen hebben ons enkel gezegd BUITEN de bekabeling te voorzien. Wij dachten dus dat we goed voorbereid waren.
Nu stond vanmorgen om 08.35 netjes de technieker op de stoep. Helaas was hij na tien minuten alweer weg omdat bleek dat we BINNEN niets voorbereid hadden. Blijkbaar moest de kabel door de muur naar binnen geboord worden. De technieker is dus weer vertrokken. Wij gingen er vanuit dat de kabel die er al lag (van Belgacom) gewoon vervangen ging worden met de nieuwe. Over de bekabeling binnen is ons nooit iets verteld. We moesten het buiten klaarleggen volgens jullie, punt. Dat was het.
Mijn vriend heeft zojuist gebeld en jullie kunnen nu pas terugkomen op 16 augustus. Ik vind dit heel erg vervelend en echt niet kunnen. Wij hebben ons best gedaan om alles zo goed mogelijk voor te bereiden, gisteren zelfs nog alles gedubbelcheckt… En nu is het nog niet in orde. Ik werk grotendeels thuis, wat ik dus nu al bijna een maand niet kan. Ik had evengoed bij Belgacom (Mobile Vikings) kunnen blijven, bij de originele afspraak op 18/08. Dat scheelt nu maar twee dagen, terwijl jullie ons gegarandeerd hadden dat het bij jullie veel sneller kon. Door jullie slechte communicatie moeten wij nu dus nog eens twee weken zonder internet zitten in onze nieuwe woning.
Lang verhaal kort: ik zou graag willen dat jullie de afspraak van 16/08 toch eerder kunnen laten doorgaan, aangezien ik echt vind dat jullie in fout zijn. Ook wil ik graag een korting op onze diensten, aangezien jullie meermaals beloofd hebben ons snel te helpen. Dat is dus niet het geval. Ik hoor graag van jullie hoe jullie ons in deze kwestie tegemoetkomen.
- Labels:
-
modem (HGW)