Beantwoorden
JanC1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Connectie met NUVO-app

Ik ben net verhuisd en heb in mijn woning 4 muziekversterkers van NUVO opnieuw aangesloten op het netwerk. 3 hiervan zijn bekabeld en 1 is via de WIFI verbonden. Een IP scan toont aan dat de versterkers wel degelijk in het netwerk door de router zijn opgenomen, maar toch kan ik de versterkers met de NUVO App niet connecteren? Ik heb de versterkers getest in de vorige woning en ook op een ander adres met een Proximus router. Daar werkt alles perfect? Op de huidige Telenet router heb de Firewall al open gezet, maar steeds zonder succes? De helpdesk van de fabrikant (Legrand) stuurt ons door naar Telenet. Alvast dank voor support! Grt, JanC1

 

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Connectie Muziek NUVO

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Connectie met NUVO-app

Graag nog wat meer info om je efficiênt van dienst te kunnen zijn.

Welk type modem/route van Telenet?

Heb je daarachter een eigen router staan?

Hoe is die dan aangesloten op de modem/router van Telenet? Via de WAN poort of via een LAN poort?

Zij uw NUVO's aangesloten op die router of rechtstreeks op de Telenet mdem/router (ook HGW genoemd).

Wat zijn de IPadressen die je NUVO's krijgen (DHCP of fixed ingesteld). Dat geeft ons een inzicht in je netwerk. Het zijn geen publieke IP's dus je mag ze hier gerust neerzetten. Deze en de vorige vraag houden verband met elkaar.

Vooraleer Firewalls en dergelijke open te zetten moeten we inzicht krijgen in het netwerk dat je opbouwt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Connectie met NUVO-app

De firewall beveiligt het verkeer tussen de LAN en WAN (het internet dus) aansluitingen van de Telenet HGW.

Tenzij hier sprake zou zijn van een cloud-oplossing, verwacht ik eigenlijk niet dat de audio apparatuur internet toegang nodig zal hebben. Of toch niets afwijkends waarvoor het nodig zou zijn de firewall te moeten uitschakelen. Doe die maar vlug terug aan.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Connectie met NUVO-app

Dat is het net wat ik bedoel. Vooraleer daar te beginnen moet je eerst de basis van je netwerk bekijken en dan pas kan je eventueel finetunen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Connectie met NUVO-app

Ik heb je vraag nog eens herlezen en ik heb een sterk vermoeden. Uw Nuvo app gaat connecteren met uw apparatuur. Ik vermoed via een publiek IP adres en een bepaalde poort.

Als het effectief zo is dat je apparaten aangesloten zijn op een router achter de Telenet modem router dat zit je met een dubbele NAT. en ga je moeten forwarden in de telenet HGW naar het IPadres dat je eigen router heeft gekregen of dat je hebt ingesteld.

Maar alsnog blijft mijn vorige vraag gelden en komt er nog bij hoe zijn de instellingen van die app.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Connectie met NUVO-app

43A984F2-F0ED-4CD7-9655-15CE1DECB353.jpeg

Is het deze app @JanC1 ?????


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JanC1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Connectie met NUVO-app

Beste,

Dank voor uw bericht.

Het gaat inderdaad over de NUVO Player App van legrand.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Connectie met NUVO-app

Ik vermoed dat je daar een account hebt moeten aanmaken. Moet je dat account eens niet updaten? Al blijft mijn initiële vraag over hoe alles is aangesloten, interne IP adressen enz. anders blijven we als een blinde naar een ei slaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JanC1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Connectie met NUVO-app

Hierbij de IP adressen...

Knipsel.JPG

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Connectie met NUVO-app

Blijkbaar zijn de NUVO's aangesloten via DHCP op uw Telenet HGW (Telenet modem router). Je zal ook een account hebben moeten aanmaken vermoed ik. Dan zou ik dit account eerst eens opnieuw installeren of updaten want die is niet op de hoogte van de nieuwe situatie denk ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
JanC1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Connectie met NUVO-app

Beste,

De Toestellen zijn inderdaad op DHCP gezet. Ik had eerder al 1 van de versterkers mee genomen naar een andere installatie en daar op Vast IP adres gezet, maar ook op een vast IP adres, krijg je geen verbinding. Voor de NUVO app is geen account nodig. 

Als je inlogt in Spotify kan je wel soms verbinden met 1 van de versterkers (zonder NUVO te gebruiken). Het is dus echt iets die de APP verhindert connectie te maken met het netwerk?

Ik heb al meerdere keren de Nuvo App verwijderd en opnieuw geinstalleerd, Spotify account overal uitgelogd, versterkers terug naar fabrieksinstellingen, etc...

0 Likes