Beantwoorden
Samvdv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Connection timeouts bij verschillende applicaties

Hallo

 

Bij verschillende (game-)applicaties heb ik sinds we de nieuwe telenet modem (DOCSIS 3.1) hebben op random tijdstippen time-outs, ik verlies dan de connectie op verschillende applicaties wat ervoor zorgt dat ik uit spellen gegooid wordt.

 

Zelf kan ik al volgende constateren:

  • Het kan niet aan mijn computer liggen. -> Ik gebruik deze nl. ook op een andere locatie waar ik perfect zonder problemen kan surfen en gamen.
  • Virusscanners staan uit en kunnen ook geen probleem vormen.
  • De verbinding naar mijn router is nog niet gewijzigd, tussen de modem en mijn pc zit 1 gigabitswitch die het probleem niet is. (Kabels etc. zijn ook al veranderd, tevergeefs)
  • De router/modem is al meerdere keren herstart.

Als ik het internet mag geloven zou het te maken hebben met "package-drops", dit wil zeggen dat het probleem bij mijn router zou liggen...

 

Als iemand hiervoor een oplossing zou hebben is dit mega!

Bedankt

7 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Connection timeouts bij verschillende applicaties

Toevallig steeds in de vooravond?

Rond 7 a 8u?

 

Ik ervaar dit sinds vorige week en denk dat het niet gerelateerd is aan de modem, maar omdat het dan prime time is en het netwerk in deze coronatijden soms overbelast is.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Samvdv
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Connection timeouts bij verschillende applicaties

Ik ondervind dit al sinds 7 maart, vanaf de nieuwe modem geïnstalleerd is.

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Connection timeouts bij verschillende applicaties

probeer eens volgend commando in uw commandline (cmd)

ping -t www.google.be

Als je daar drops hebt, dan ligt het misschien aan de connectie.

Bij de TTL (Time To Live) geeft u aan hoe lang het record wordt vastgehouden bij de diverse DNS servers voor het opnieuw moet worden opgevraagd. Bij een hoge TTL  duurt het langer voor DNS wijzigingen zichtbaar worden. Een te lage TTL betekent dat bij een korte onderbreking van de DNS dienst de site tijdelijk onbereikbaar kan zijn. Dit kan dan ook problemen geven bij spelletjes of applicaties die een constante connectie moeten hebben.

Hou ons op de hoogte aub!


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeroen_T
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Connection timeouts bij verschillende applicaties

Tot ongeveer vorige week vrijdag hadden wij deze problemen ook met Amazon S3. Onze backup software kon geen enkele backup meer maken omdat er constant problemen met de verbinding waren. Deze backups draaien uiteraard 's avonds. Vanaf afgelopen zaterdag lopen ze plots weer. Waarschijnlijk dus wel degelijk een probleem bij Telenet. 

0 Likes
Robinvc
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Connection timeouts bij verschillende applicaties

Hallo,

 

Ik heb een minecraft server draaien op een hosting die in Frankrijk staat. Gisteren middag werkte alles nog perfect, gisteren avond kon ik niet meer connecteren.

 

Ik heb met de host contact gehad en die hebben me een WinMTR laten doen, de results laten zien dat een Telenet node een hoge (97%) loss rate heeft. (pastebin voor die willen: https://pastebin.com/uHyAesgF)

 

Het lijk also mijn verkeer wel tot bij de server geraakt, maar er niets terug geraakt naar mijn game zijn client. Ik kan wel perfect aan het beheer panel van de server via Chrome, wat vaag is. 

 

Ik ken hier verder niet genoeg van, maar heb een mail gestuurd naar de technische dienst van Telenet net, er stond bij dat het antwoord 2 dagen kan duren, dus nu wachten daarop I guess. 

 

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Connection timeouts bij verschillende applicaties

Ik zou contact opnemen via Whatsapp of Facebook. Veel snellere respons. De 2 dagen antwoordtermijn via email wordt zelden gerespecteerd.

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Robinvc
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Connection timeouts bij verschillende applicaties

Thanks, die had ik niet gevonden. Ook even naar gestuurd. 

0 Likes