42597
netweters
|
18947
gesprekken
|
20449
vragen
|
Hallo
Bij verschillende (game-)applicaties heb ik sinds we de nieuwe telenet modem (DOCSIS 3.1) hebben op random tijdstippen time-outs, ik verlies dan de connectie op verschillende applicaties wat ervoor zorgt dat ik uit spellen gegooid wordt.
Zelf kan ik al volgende constateren:
Als ik het internet mag geloven zou het te maken hebben met "package-drops", dit wil zeggen dat het probleem bij mijn router zou liggen...
Als iemand hiervoor een oplossing zou hebben is dit mega!
Bedankt
Toevallig steeds in de vooravond?
Rond 7 a 8u?
Ik ervaar dit sinds vorige week en denk dat het niet gerelateerd is aan de modem, maar omdat het dan prime time is en het netwerk in deze coronatijden soms overbelast is.
Ik ondervind dit al sinds 7 maart, vanaf de nieuwe modem geïnstalleerd is.
probeer eens volgend commando in uw commandline (cmd)
ping -t www.google.be
Als je daar drops hebt, dan ligt het misschien aan de connectie.
Bij de TTL (Time To Live) geeft u aan hoe lang het record wordt vastgehouden bij de diverse DNS servers voor het opnieuw moet worden opgevraagd. Bij een hoge TTL duurt het langer voor DNS wijzigingen zichtbaar worden. Een te lage TTL betekent dat bij een korte onderbreking van de DNS dienst de site tijdelijk onbereikbaar kan zijn. Dit kan dan ook problemen geven bij spelletjes of applicaties die een constante connectie moeten hebben.
Hou ons op de hoogte aub!
Tot ongeveer vorige week vrijdag hadden wij deze problemen ook met Amazon S3. Onze backup software kon geen enkele backup meer maken omdat er constant problemen met de verbinding waren. Deze backups draaien uiteraard 's avonds. Vanaf afgelopen zaterdag lopen ze plots weer. Waarschijnlijk dus wel degelijk een probleem bij Telenet.
Hallo,
Ik heb een minecraft server draaien op een hosting die in Frankrijk staat. Gisteren middag werkte alles nog perfect, gisteren avond kon ik niet meer connecteren.
Ik heb met de host contact gehad en die hebben me een WinMTR laten doen, de results laten zien dat een Telenet node een hoge (97%) loss rate heeft. (pastebin voor die willen: https://pastebin.com/uHyAesgF)
Het lijk also mijn verkeer wel tot bij de server geraakt, maar er niets terug geraakt naar mijn game zijn client. Ik kan wel perfect aan het beheer panel van de server via Chrome, wat vaag is.
Ik ken hier verder niet genoeg van, maar heb een mail gestuurd naar de technische dienst van Telenet net, er stond bij dat het antwoord 2 dagen kan duren, dus nu wachten daarop I guess.
Ik zou contact opnemen via Whatsapp of Facebook. Veel snellere respons. De 2 dagen antwoordtermijn via email wordt zelden gerespecteerd.
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/
Thanks, die had ik niet gevonden. Ook even naar gestuurd.