DLNA - MKV-bestanden streamen van PC naar smart tv
Ik heb al enkele pogingen ondernomen, maar ik krijg dit maar niet aan het werk. De tv die ik momenteel ter beschikking heb ondersteunt de MKV-bestanden niet die ik wil afspelen. Wel beeld, maar "audio niet ondersteund". Ik heb ook een PS4 ter beschikking, maar die ondersteunt het formaat ook niet.
Zoals ik het begrepen heb kan je die bestanden streamen via je PC (die dit formaat wél ondersteunt), correct? Indien niet, dan kunnen we hier al stoppen.
Op deze PC staat Windows 10 en voor zo ver ik weet heb de basisinstellingen gedaan om bestanden te delen. Via de smart tv (Philips 32PFL5007H/12, DLNA ondersteund via SimplyShare) kan ik inderdaad de bestanden op de PC bekijken. Als ik die echter wil openen wordt het scherm zwart en springt na enkele seconden terug op het menu.
Ik heb geleerd dat DLNA mogelijk zou moeten zijn met bijvoorbeeld VLC (maar reageren duurt mogelijk tussen 5 en 10 minuten), MPC-HC en Windows Media Player. Ik heb ze hier allemaal, maar ik krijg geen enkele ingesteld.
Help?
Edit: Op de een of andere manier kan ik het nu afspelen via WMP, maar enkel beeld, geen geluid. Het beeld loopt goed, maar onderaan het tv scherm staat een soort balkje dat aangeeft dat de tv iets aan het verwerken is.

An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Opgelost! Ga naar oplossing.