24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Ik heb momenteel een aantal domeinnamen bij een bepaald hostingbedrijf. Ik wil deze graag doorsturen naar mijn reeds bestaande hosting bij een ander hostingbedrijf. De hosting bij het andere hostingbedrijf is echter een shared hosting, kan iemand mij de gepaste DNS instellingen mededelen? Ik ben niet zo een held in dit soort dingen...
Alvast bedankt!
Bedankt voor het antwoord maar de host wil mij gewoon weer een extra bedrag per maand aansmeren.
Ik heb zulke websites ook gevonden. Maar als ik dat invoer, krijg ik een 404 omdat het doel IP-adres shared hosting is.
@igvfer schreef:Dan zal je het poortnummer moeten te weten komen waarop ze jou bereikbaar zetten.
En wat moet ik dan precies invoeren in mijn DNS instellingen als ik het poortnummer ken?
Poorten worden meestal met ":" aangeduid. (Ik weet niet of dat hier van toepassing is)
Voorbeeld
1. http://IP-ADRES:poort/websitemap 2. http://192.168.1.3:32400/web/index.html
3. 192.168.1.1:8080
Je hebt volgens mij geen dns nodig. Je kan die domeinen gewoon forwarden naar het domein waar de hosting draait?
Dit doe je in het controlepanel bij de provider waar je de domeinen hebt geregisseerd.
Uw webhosting is bijvoorbeeld: www.hoofddomein.be
Je twee extra domeinnamen: www.extradomein1.be en www.extradomein2.be
In het controlpanel van de domeinnamen kies je voor forwarding en je geeft www.hoofddomein.be in als bestemming.
Als iemand dan www.extradomein1.be of www.extradomein2.be in de adresbalk ingeeft gaan ze automatisch naar www.hoofddomein.be
Via dns of name server is het natuurlijk prober opgelost, maar dit werkt ook perfect.
Dat was inderaad ook mijn eerste gedacht, @Puch
Echter wil die provider mij 5€/jaar/domein aansmeren om dat mogelijk te maken... Ik heb geen zin om dat daar nog voor op te hoesten...
Is die domeinnaam dan zoveel goedkoper bij die provider?
Mss kan je alle domeinnamen transfereren naar de provider waar je webhosting bij zit en meteen aan je hosting koppelen.
Veel duurder zal dat toch niet zijn en je bent van alle problemen af.
Ik heb (had; ze zijn intussen overgenomen door Combell) een domeinnaam bij PriorWeb. Voor 25 euro/jaar was URL forwarding een standaard optie (terwijl ik in feite vooral gekozen heb omwille van de mailhosting). Welke schelm durft daar 5 euro/jaar extra voor aan te rekenen, @Niels ?
TransIP durft dat 😮
Ze zullen dat geld ergens vandaan moeten halen, zeker? :S