24751
netweters
|
152340
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik krijg regelmatig deze foutmelding als ik aan mijn websites aan het werken ben. Er is niets mis met de DNS settings, dat is allemaal al nagekeken.
Als ik mijn computer herstart, is het probleem verholpen.
De fout zit dus in de modem.
Hoe los ik dat op?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kan je wat meer uitleg geven?
Heeft je pc een vast ip adres in het netwerk of via DHCP?
Werk je dan online aan je website of draai je lokaal vb Xampp?
Kan je de fout zelf uitlokken of is het niet bij bepaalde handelingen?
Je kan eens proberen op je PC om een van de DNS servers uit onderstaand lijstje te proberen (zie de link).
Ikzelf gebruik de DNS servers van Google en Open DNS omdat ik gemerkt heb dat de Telenet DNS server niet altijd stabiel werkt.
http://www.online-tech-tips.com/cool-websites/free-dns-server/
Igvfer, bedankt voor jouw reactie. Wat jij zegt klopt dus inderdaad. Om de haverklap krijg ik die foutmelding, vooral als ik een aantal keren moet refreshen of de cache leeg maken.
Google DNS lijkt me interessant, alleen ... hoe stel ik dat in op mijn laptop?
De foutmelding is : ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED
Als ik de stekker uit mijn modem haal en terug opstart, is het probleem meestal opgelost. Maar ik kan toch niet steeds die modem gaan uitzetten als ik mijn website ga aanpassen?
Ik heb geen vast IP adres en ik werk online aan mijn website.
De fout doet zich willekeurig voor, geen bepaalde actie die dit uitlokt.
Alsof de DNS cache gewoon blijft opgeslagen, terwijl ik die elke keer leeg maak om de wijzigingen te kunnen controleren.
@Ex-Netweter schreef:Igvfer, bedankt voor jouw reactie. Wat jij zegt klopt dus inderdaad. Om de haverklap krijg ik die foutmelding, vooral als ik een aantal keren moet refreshen of de cache leeg maken.
Google DNS lijkt me interessant, alleen ... hoe stel ik dat in op mijn laptop?
Heb je Windows?
Rechts-klik op het netwerkicoontje (computertje met netwerkkabel of het wifi-icoontje)
Klik dan op netwerkcentrum.
Klik daarna aan de rechterkant in het netwerkcentrum op de blauwe tekst (de naam van je internetverbinding bv LAN-verbinding)
Klik op eigenschappen -> Internet Protocol versie 4
Daarna kun je onderaan je DNS-instellingen wijzigen.
Selecteer "De volgende DNS-server adressen gebruiken" en vul bij
Voorkeurs-DNS-server: 8.8.8.8
Alternatieve DNS-server: 8.8.4.4
@Ex-Netweter schreef:Google DNS lijkt me interessant, alleen ... hoe stel ik dat in op mijn laptop?
Geen antwoord op je vraag, enkel een opmerking. Besef goed dat bij deze "gratis" diensten jij het product bent. Diensten als Google en OpenDNS weten dankzij die instelling perfect welke sites je bezocht hebt. Bovendien bevindt het hoofdkwartier van deze firma's zich in de VS wat hun onderhevig maakt aan de Amerikaanse wetgeving (Patriot Act iemand?).
Je kan ook een Belgische publieke DNS server nemen. Volg de link voor een lijstje met de betrouwbaarheid ernaast.
http://public-dns.info/nameserver/be.html
Je kan altijd een Belgische als eerste zetten en Google als 2e optie, en kijken wat het geeft.
Yep, dat werkt dus.
Ik heb al verschillende keren met Telenet gebeld om dit probleem te melden, specifiek met verwijzing naar het feit dat er iets niet klopt met hun DNS server, maar ik word blijkbaar niet serieus genomen.
Eén van de dames aan de telefoon kon zelfs mijn logica niet volgen dat ik alle andere websites kan openen, dat mijn klanten mijn website ook kunnen openen op hun computer, dat alleen ik dat niet kan en die DNS fout krijg.
Enne ... het ligt ook niet aan mijn computer, want ik ben onlangs overgeschakeld van Proximus naar Telenet en sinds dan is het probleem begonnen.
@Ex-Netweter schreef:Yep, dat werkt dus.
Ik heb al verschillende keren met Telenet gebeld om dit probleem te melden, specifiek met verwijzing naar het feit dat er iets niet klopt met hun DNS server, maar ik word blijkbaar niet serieus genomen.
Eén van de dames aan de telefoon kon zelfs mijn logica niet volgen dat ik alle andere websites kan openen, dat mijn klanten mijn website ook kunnen openen op hun computer, dat alleen ik dat niet kan en die DNS fout krijg.
Enne ... het ligt ook niet aan mijn computer, want ik ben onlangs overgeschakeld van Proximus naar Telenet en sinds dan is het probleem begonnen.
Ik heb zelf ook wat problemen gehad met DNS server van Telenet daarom gebruik ik ook de Google DNS.
De mensen van de klantendienst hebben niet altijd een technische opleiding gehad, het kan wel eens zijn dat ze iets niet snappen. 🙂
Ik heb het advies van Principis gevolgd.
Als ik aan mijn websites ga werken, pas ik die dus aan. Ben ik klaar, dan verwijder ik die weer.
Ja, maar je moet toch ergens terecht kunnen met dit probleem, zodat het ook opgelost geraakt.