Beantwoorden
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

hallo

ik werk met een active directory maar het probleem is dat sommige pagina's op google lang laden en dat het internet wegvalt en dat ze zeggen dat het iets te maken geeft met de dns server  

0 Likes
37 reacties
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

@StefaanH ik heb een HGW van Telenet en mijn server is er direct op aangesloten via UTP maar mijn digicorder gaat via powerlines kan dat het probleem zijn en in mijn netwerk  zijn alleen paar pc's aangesloten via UTP en een via powerline kan dat het probleem zijn ? want als ik kijk bij de digicorder info van ip dan staat daar mijn dns server 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DNS server

Die powerline die naar de digicorder gaat, waar is die op aangesloten? Die zou moeten rechtstreeks op de HGW zitten. Normaal gezien zou het dan moeten werken denk ik. Die PC via powerline, gebruikt die dezelfde master-powerline als de digicorder? Indien ja zou daar wel eens het probleem kunnen liggen .... De digicorder moet echt zijn eigen aparte lijn hebben naar de HGW, ofwel een UTP kabel ofwel zijn eigen twee powerlines (master en client). Door een tweede client-powerline  aan te sluiten op een PC die in uw netwerk zit kan het zijn dat uw digicorder eveneens in uw netwerk terechtkomt, met alle gevolgen vandien ....

 

Dit laatste ben ik wel niet 100% zeker van, is puur logisch nadenken van mijnentwege en kan het ook niet testen aangezien ik geen HGW maar een modem-only met eigen router heb. Maar gij kunt dat wel eens uitproberen door die tweede client powerline er eens uit te halen. Misschien moet ge de beide overgebleven powerlines wel eens helemaal resetten zodat ze proper kunnen verbinden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

@StefaanH heb ik al gedaan ik heb de digicorder naast de HGW gezet en toch blijft zijn dns enzo op mijn dns server staan ik weet niet wat ik verkeerd heb gedaan 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DNS server

Het enige dat mij in dat geval zo meteen te binnen schiet is eens enkel uw digicorder aan uw HGW hangen, al de rest afkoppelen. Zowel de HGW als de digicorder eens resetten. Als het dan nog niet lukt dan weet ik het ook niet meer ....

 

Blijft onze vraag: kunt ge eens een schema opmaken van wat en hoe uw netwerk in elkaar zit? Bij alle toestellen hun intern IP adres vermelden aub. Dankuwel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DNS server

DNS server heeft toch niet echt belang, of wel? Als je op een HGW bent aangesloten dan zal je een IPadres krijgen beginnend met 10.x.x.x en een inhome IPadres 192..168.0.x. DNS server zal normaal gezien geen belang hebben.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
miguel1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 33
On a roll... De 3 wijzen! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

DNS server

ik heb nu een ander probleem van de digicorder is opgelost maar als ik nu op mijn server of gewoon op mn pc een standaard ip wil instellen en ik kijk op cmd staat er autoconfiguration ipv4 en vroeger had ik dat niet hoe komt dat ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

DNS server

Standaard staat dit zo ingesteld maar je kan dit toch veranderen? Of niet?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

DNS server

Even ter verduidelijking...

 

Je hebt een HGW die een DHCP server heeft die je niet kan uitschakelen en daarnaast ook nog eens een DHCP server op je Windows server?

 

Dat is totaal niet de bedoeling en zou niet mogen.

 

Kan je de DHCP server op je Windows server uitschakelen? Dat zou al veel problemen moeten oplossen.

 

 

Edit: we hebben ook al enkele keren achter een diagram/tekening gevraagd van je netwerk. Zou je dat even kunnen maken? Dat maakt het voor ons gemakkelijker om je te helpen... Je kan dat gewoon op papier doen en inscannen of via ene programma op je computer.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes