Beantwoorden
Zeust
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Dal en Piekuren Internet snelheid

Hallo iedereen,

 

Ik had een topic gelezen van  2016 hier op dees forum dat als je films via netflix download of bekijkt tijdens de daluren niet meegerekend wordt in je dagelijks gebruik, nochtans zie ik dat het wel in het totaal wordt meegeteld, want er staat op me telemeter over de 750 gb, gaat mijn gebruik nu gelimiteerd worden of hoe zit het juist?

 

mvg

 

0 Likes
6 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Dal en Piekuren Internet snelheid

@Zeust  Netflix wordt wel degelijk meegerekend. Ik weet niet goed waar je dat gelezen hebt.

Als je een abonnement hebt met onbeperkt surfen en je verbruikt tijdens piekuren meer dan 750 GB, dan ben je een grootverbruiker. Je internetsnelheid zal dan beperkt worden.

 

Hier kan je meer info vinden. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zeust
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Dal en Piekuren Internet snelheid

Ik heb net gezegd dat ik tijdens de daluren veel verbruikt heb, maar dat wordt bijgerekend in mijn totaal van internet verbruik, dus mijn vraag is wordt ik nu als groot verbruiker beschouwd, want het is allemaal tijdens de daluren en niet piekuren gebeurd. Ik dacht dat dat niet meegerekend werd in je telemeter totaal je daluren.

 

Dit was de topic waar ik het las: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Internet-Fiber-200-Whoppa-max-internetver...

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Dal en Piekuren Internet snelheid

@Zeust klopt, ik had je vraag verkeerd begrepen. (Ik heb fluo dus mogelijk is dit niet correct) Voor zover ik weet, kan je niet zien wat je tijdens piek- en daluren hebt verbruikt, alleen het totaal. Het totaal is dus piek+dal.

 

Als alles correct verloopt word je niet als grootverbruiker gezien. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Zeust
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Dal en Piekuren Internet snelheid

Via de telenet app kan je zien hoeveel je dal en piekuren zijn, en dat wordt blijkbaar bij elkaar geteld, drm dat ik verschoten was en me de vraag stelde of dit wel klopte. Maar ik ga dus niet als groot gebruiker worden beschouwd ook al staat er in het totaal over 750 gb, waarvan het meeste tijdens de daluren gebeurde.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Dal en Piekuren Internet snelheid

@Zeust ik heb geen piek en daluren doordat ik een limiet van 3 TB heb, daarmee dat ik dat niet wist.

 

Het echt specifiek 750 GB tijdens piekuren. Daluren worden daarvoor niet meegeteld. Je mag dus zoveel verbruiken als je wilt tijdens daluren.

 

Sorry voor de verwarring, in ieder geval is je vraag opgelost! 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Zeust
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Dal en Piekuren Internet snelheid

Mercikes!