Beantwoorden
Nibor-Relb
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken!

Deco Mesh aangesloten op Telenet Router

Beste mensen,

Ik heb dus een Telenet router met ingebouwde Wifi, het laatste model als ik me niet vergis.

Ik heb hierop bedrade Deco Mesh Pods aangesloten, er zitten ook nog twee switches na POD 1 omdat er kabels naar buiten lopen voor een Pod,

om de laadpaal en omvormer en andere accessoires van ethernet te voorzien. Sommige toestellen zijn bedraad aangesloten, andere via wifi.

Ik liet me vertellen dat er dan echter een dubbele NAT zou zijn en dit een probleem kan vormen.

Het valt me inderdaad op dat er soms uitval is van Wifi, hoewel de sterkte-indicator op het toestel een goed bereik aangeeft.

Kan dit inderdaad een symptoom zijn van een dubbele NAT en hoe lost een amateur dit op?

Hartelijke groet,

Nibor (vluchteling van de planeet Vognor waar we werken met telepathie ipv wifi, deze volstrekt nutteloze info terzijde).

2 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Je Deco instellen op Access Point modus: Hoe stel ik Deco in de accesspointmodus in? | TP Link België 

Of je problemen effectief veroorzaakt worden door de dubbele NAT weet ik niet.

Er zijn eigenlijk ideale scenario's:

1. Telenet Modem (eender welk model) met Deco in Access Point Modus. (Netwerk configuratie (muv draadloos netwerk) via MyTelenet)
  2. Telenet Modem CV8560E in Bridge (of eigen modem) met Deco in Router Modus. (Netwerk configuratie via Deco)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Als je Deco Mesh in Access point mode staat is er geen dubbele NAT, want dan is/zijn de/die mesh devices gewoon Layer2 toestellen, als die in routed mode staat wel natuurlijk, dus gewoon ff checken en juist zetten.

Dubbele NAT kan inderdaad ongewenste neveneffecten hebben, zal ook wat extra latency geven, bovendien als je die decomesh als router gebruikt zal ook de lan achter je deco geen IPv6 prefix krijgen, vandaag enkel gesupporteerd op die CV8560E zoals aangegeven in andere reply.