24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20686
vragen
|
Goeieavond iedereen!
Aangezien ik niet zoveel verstand heb van de settings rond de modem / switch, vraag ik liever eens hier rond of dit wel klopt.
Mijn smart switch IP adres moet volgens mij dezelfde zijn als die van de telenet modem, klopt?
Maar wat met het default gateway adres? Klopt dit hoe deze nu ingesteld staat, en tot wat kan dit lijden als deze op de huidige settings staat?
Groeten Jonas
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik kan uw afbeelding nog niet zien, maar ik kan u wel dit zeggen: er mogen absoluut nooit twee toestellen hetzelfde IP adres hebben binnen hetzelfde netwerk.
Momenteel staan deze zo ingesteld. Telenet modem boven, smart switch onder.
Zie URL afbeelding.
OK, ik heb eens de details van uw switch opgezocht. Dat is dus een managed switch.
Ik ga hier meteen de vraag stellen, zonder belerend te willen zijn: heb jij wel een managed switch nodig? Volstaat een gewone switch niet voor hetgeen jij ermee wil doen?
Ik vraag dat omdat je aangeeft geen specialist te zijn in deze materie. Dan is het in mijn opinie logischer om met een gewone switch te werken. Die plug je in de stroom en klaar. Niks te configureren of in te stellen.
Wat ik wel uit uw afbeeldingen kan afleiden:
Doe eerst eens dat. 😉
Hoi, ja daar stel je me een vraag... Nu heb ik deze switch wel al 2 jaar en nog geen enkel probleem met gehad.
Enkel sinds laatste weken merk ik dat mijn internet op zowat alle mobiele toestellen niet altijd elke wegpagina opent.
Geen idee of dit met de settings te maken heeft?
Ik heb alvast DHCP enabled en de switch gereboot.
Dat screenshot, heb je dat gemaakt voor of na dat je uw switch gereboot hebt? Indien je dit gedaan hebt NA dat de switch heropgestart is, zouden die waarden anders moeten eruit zien. Of je zou moeten vergeten zijn eerst op "save" te klikken alvorens te rebooten.
EDIT: die "save" moet in jouw geval "Apply" zijn en dan in het menu links klikken op "System Reboot"
@Dutchgamer92 schreef:... knip ...
Enkel sinds laatste weken merk ik dat mijn internet op zowat alle mobiele toestellen niet altijd elke wegpagina opent.
... knip ...
Nu je dat zegt ... Welk toestel straalt de WiFi uit die je gebruikt? Ik vermoed uw HGW .. In dat geval heeft die switch niks te maken met uw mobiele toestellen ... Tenzij dat de switch momenteel effectief IP adres 192.168.0.1 heeft en daardoor conflicten veroorzaakt in uw netwerk ...
In dat geval zou alles in orde moeten komen eens uw switch zijn IP adres van de HGW krijgt.
Sorry waarschijnlijk verkeerde geupload! Zie afbeelding onderaan, wijziging is doorgevoerd!
En het toestel dat mijn wifi geeft zijn de powerlines, die is ingesteld op 2.4 ghz.
Modem zelf is een CV85650E zonder ingebouwde wifi.
Nu is het IP van de switch dus een andere dan die van de modem. Zou dit een storing kunnen hebben gegeven op de powerlines, aangezien ik wel vaak last had dat mijn webpagina's niet openden. ( internet valt wel niet uit, alleen is er soms request time outs )
Ja, natuurlijk.
Gezien je in jouw netwerk 2 toestellen had met hetzelfde IPadres kreeg je "IP conflicten" in je thuisnetwerk.
Door jouw switch op DHCP te zetten is jouw probleem nu opgelost.
Voorlopig loopt mijn wifi op de gsm toestellen inderdaad vlotjes!
@Dutchgamer92 schreef:Voorlopig loopt mijn wifi op de gsm toestellen inderdaad vlotjes!
En volgens mij gaat het goed blijven. Mijn vermoeden:
Tenzij dat de switch momenteel effectief IP adres 192.168.0.1 heeft en daardoor conflicten veroorzaakt in uw netwerk ...
In dat geval zou alles in orde moeten komen eens uw switch zijn IP adres van de HGW krijgt.
was duidelijk juist.
En ook @flip1953 heeft dat zo opgemerkt.
Ik denk dat je probleem opgelost is en dat je dus ook het antwoord dat u het meest geholpen heeft als oplossing mag aanduiden. Moest het uiteindelijk toch niet helemaal goed gekomen zijn kunnen we er steeds opnieuw op inpikken 😉