Beantwoorden
Tommaz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Digicorder achter switch

Hallo,

 

graag had ik had ik wat hulp bij de volgende situatie thuis. 

Telenet modem/router staat beneden. Daaraan een router met nas. Er loopt 1 utp kabel naar boven toe naar mijn digibox. 

Nu zou ik graag mijn digibox interactief hebben EN nog een mediaspeler willen aansluiten boven die met de nas verbinding kan maken. 

Is dit te verwezenlijken met managed switchen en vlan's?

 

Groeten,

 

Tom

Tags (2)
0 Likes
2 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Digicorder achter switch

Mijn advies.

Maak je het niet nodeloos wat moeilijker voor een kleine installatie?

Waarom een tweede router voor uw nas?

Laat alles gekoppeld aan de router (HGW) van Telenet en zet boven een gewone switch.

 

Als je het toch anders wil:

Eigenlijk heb je nu twee lans: een eerste met hetgeen gekoppeld is aan de hgw van Telenet en een tweede met hetgeen gekoppeld is aan uw router. Maak van beiden één netwerk. In functie van de mogelijkheden van uw router zijn er verschillende oplossingen mogelijk. Stel dat de hgw een lan geeft op 192.168.0.x. Als je dan je router het adres 192.168.0.2 geeft, vervolgens heb je twee mogelijkheden ofwel laat je uw eigen router geen adressen meer uitdelen ofwel laat je uw eigen router nog adressen uitdelen in het bereik 3 tot 99.

 

Sommige routers kan je ook instellen als switch. 


________________________________________
In het land van de blinden is eenoog koning.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7767
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Digicorder achter switch

Opgepast, zoals gezegd je zit met 2 netwerken. eentje van de Telenet modem/router en eentje van je eigen router. Ofwel gooi je die eigen router eruit, ofwel configureer je deze als AP/switch. Dat laatste is de enige manier om na je router IP adressen te krijgen in het bereik van de Telenet modem/router. Een router kan nooit aan de WAN en aan de LAN zijde een IP adres hebben in hetzelfde netwerk.

@janne_man

........ofwel laat je uw eigen router nog adressen uitdelen in het bereik 3 tot 99.

Je kan geen 2 DHCP servers laten draaien in een zelfde netwerk, tenzij je de ene DHCP server ondergeschikt maakt aan de andere door een vertraging in te stellen op 1 van de 2. Dit is om moeilijkheden vragen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes