Beantwoorden
Ijskast
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Disconnects via wifi en UTP-kabel.

Hoi Allemaal

Ik heb de laatste tijd een enorm irritant probleem en zelfs verhuizen heeft het niet opgelost.

Sinds een maand of meer ondertussen al, heb ik te maken met willekeurige en heel korte verstoringen in mijn internet verbinding, zowel Wi-Fi als via de kabel. Het irritante is dat als ik in-game ben, dit wel altijd lang genoeg is om helemaal gedisconnect te worden uit de game. Via het gewone browsen heb ik daar niet super veel last van. Is dit een gekend probleem? Ik ben namelijk ondertussen verhuisd en heb een nieuwe modem, maar steeds hetzelfde probleem. Ik heb verschillende LAN kabels geprobeerd, tevergeefs, want via wifi is het dus ook. Volgens Telenet zelf is er niets aan de hand.

Wat zou ik kunnen doen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Random disconnects

0 Likes
15 reacties
xBigGx
Experienced Weetjesweter
Jij bent af! Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

Disconnects via wifi en UTP-kabel.

@flip1953  schreef:

Deze optie heb ik nog nooit gezien, en ik heb al met heel veel verschillende Telenet modems gewerkt. Misschien wel op de Fast... ?

Ik kan het niet meer laten zien want ik heb aan andere modem (in bridge mode), maar volgens mij is elk toestel met een DHCP server in staat om ip adressen te reserveren.

@flip1953  schreef:

Dat geloof ik niet.

Bij "gereserveerde" adressen verandert er niets aan het DHCP gebeuren. Het enige verschil is dat de modem dit IP adres reserveert voor één toestel (MAC adres).

Bij vervallen van de lease krijg je gegarandeerd hetzelfde adres, maar de gemelde "milliseconden onderbreking" zal hiermee waarschijnlijk niet opgelost worden.

Wat je zegt zou kunnen, maar omdat in mijn router geen lease time meer vermeld wordt bij de gereserveerde adressen ging ik hier van uit ...

Schermafbeelding 2024-07-20 150337.png

0 Likes