Beantwoorden
vb1
Experienced Beetjesweter
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Verbinding valt via kabel enkele miliseconden uit

Dag Netweters

Enkele maanden geleden zijn wij van een oud systeem (met powerlines) overgeschakeld naar een nieuw systeem (met 360 pods) aangezien de verbinding doorheen het huis niet ideaal was met de oude powerlines. 

Wij zijn heel tevreden met de nieuwe internetsnelheid over wifi, alleen ondervinden wij problemen tijdens het connecteren via een Ethernetkabel. Wanneer wij deze Ethernetkabel verbinden met de PS5, kunnen wij hier ongeveer een uur mee spelen en krijgen wij dan een melding op het scherm dat de ethernetkabel is ontkoppeld (wat natuurlijk niet zo is). Dit gebeurt op een miliseconde aangezien de playstation, na het verwijderen van de melding, automatisch terug is verbonden met de kabel. Wij ervaren dit ook tijdens het verbinden met onze TV. 

Wij, als ook Telenet, dachten dat het aan de 360 pod lag, dus hebben wij alle 2 de pods getest als ook een nieuwe uit de winkel, zonder resultaat. Na dit probeersel hebben we geprobeerd om de playstation rechtstreeks met de modem beneden te connecteren via een lange Ethernetkabel en we kregen hetzelfde resultaat. 

Dit probleem ondervonden wij direct na het overschakelen naar het nieuwe systeem wat ons doet vermoeden dat het geen playstation probleem is. Wij overwegen om terug over te schakelen naar het oude systeem. Zijn er nog andere mogelijkheden om te overwegen?

Alvast bedankt!

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Internetkabel valt miliseconden uit

0 Likes
17 reacties
LordCoeCoe
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Je hebt duidelijk nieuwe ethernet kabels nodig.

Als je nog altijd hetzelfde probleem hebt als je verbonden bent met de modem. Dan heb je waarschijnlijk slechts 1 probleem; de kabel.

Wifi pods terug sturen zal niet helpen. 

Best wel gek dat je powerlines gebruikt voor een PS5. Die dingen verliezen 50% van hun snelheid en gemiddeld gezien is latency hoger dan bij wifi.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@vb1 

Zelf gebruik ik de pods niet maar heb wel die nieuwe modem die erbij hoort , de zwarte. Mijn PS5 is daar ook mee verbonden maar ik merk die uitvallen totaal niet via de PS5 ook niet als ik speel of een film kijk via Netflix of andere streaming. 

Mag ik wel concluderen dat je de kabel zogezegd vervangen hebt aangezien je vermeld dat je nu een langere kabel aan de modem hebt gedaan ? 

Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@vb1  schreef:
Wanneer wij deze Ethernetkabel verbinden met de PS5, kunnen wij hier ongeveer een uur mee spelen en krijgen wij dan een melding op het scherm dat de ethernetkabel is ontkoppeld (wat natuurlijk niet zo is). Dit gebeurt op een miliseconde aangezien de playstation, na het verwijderen van de melding, automatisch terug is verbonden met de kabel. Wij ervaren dit ook tijdens het verbinden met onze TV. 

Misschien lijkt dit een domme vraag, maar toch belangrijk: bedoel je met "ongeveer een uur" exact één uur?

Indien jouw verbinding exact om het uur enkele milliseconden wegvalt, heb je wellicht te maken met een DHCP probleem (zoals in een andere recente topic: Disconnects via wifi en UTP-kabel. - De Netweters). Dat is géén probleem met de kabel ...

Wat je eens kan proberen: in de Netwerk instellingen van de PS5 een vast IP adres instellen, in plaats van DHCP.

Neem dan bij voorkeur een IP adres tussen 192.168.0.2 en 192.168.0.50. Adressen boven de 192.168.0.100 worden gebruikt door de DHCP server van de Telenet modem.

Indien dit het probleem oplost, dan was het zeker een DHCP probleem. ...

PS. Blijkbaar kan je via "Mijn Telenet" een toestel een vast IP toekennen (maar deze optie heb ik zelf nog niet gevonden), en dat zou het probleem van de DHCP lease ook kunnen verhelpen: Disconnects via wifi en UTP-kabel. - De Netweters

0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

3 verschillende kabels gekocht (exclusief de kabels die je krijgt bij de 360 pods) dus aan de kabels ligt het niet.

Gek is het gebruik van kabel via de pods niet aangezien ik een betere verbinding heb wanneer ik de PS5 games stream naar men laptop via remote play. Als ik deze op wifi zet hapert remote play wat niet ideaal is. 

0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Wij hebben een witte modem. Geen idee wat het verschil is 🙂

Uw conclusie over het vervangen van de kabels is juist. 5 verschillende kabels geprobeerd…

0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Het is niet exact na een uur. Soms is het zelfs na 5 minuten zoals daarnet. Ik heb enkele weken geleden iets geprobeerd dat ik online gevonden had en dat was iets met die DHCP maar ik ben niet 100% zeker. Ik kijk het morgen eens na en laat het u weten!

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

@vb1 

Een witte modem ? 

Scherm­afbeelding 2024-07-17 om 06.51.34.png

 Als je gebruik maakt van de 360 pods zou je bovenstaande modem ook moeten hebben gehad. Tenzij je een Business klant bent dan heb je deze moed niet dan klopt het. 

Patrick37 | Krak
0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Amai ja, sorry. Had me vergist. Dat is hem inderdaad. Mijn excuses…

0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Aangezien we dus dezelfde modem hebben sta ik ervan versteld dat dit bij u geen probleem geeft. Het zou dus inderdaad geen probleem mogen zijn vanuit de model zelf. Ik test straks even de DHCP-oplossing maar als dat niet werkt ben ik out-of-options…

0 Likes
LordCoeCoe
Professional Meerweter
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! BINGO! De volle 100!

Ik denk dat ik weet wat jouw probleem is; jouw coax kabel is misschien een “beetje” los. Herinstalleer dat is.

0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Er is net een technieker geweest aangezien we 14 verschillende errors hadden. Die heeft ook ineens een nieuw bakje (geen idee wat de naam is, vanuit dit bakje gaat de kabel in de modem) dus ik vermoed dat die de coax kabel ook heeft veranderd. 

Ik hou u op de hoogte! Bedankt alvast!

0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Niets heeft geholpen. Toch bedankt om mee na te denken 👍🏽

0 Likes
patrick37
Professional Superweter

@vb1 

Dat bakje is de NIU vermoed ik ..? Is het zo iets als het voorbeeld op de foto ? 

image.png

 En ervaar je nog uitvallen? 

Patrick37 | Krak
0 Likes
vb1
Experienced Beetjesweter

Wij ervaren nog uitvallen. Daarnet nog een nieuwe modem gaan halen en hier is de verbinding zelfs slechter mee. 

Ik vermoed dat wij zoiets hebben ja. Bij ons is dit een zwarte bak in de garage waar alle kabels van buiten binnenlopen. Daarnet met een medewerker van Telenet 45 minuten aan de telefoon gehangen en deze man heeft mij alles uitgelegd wat ik moest weten. Hij kon niets vinden jammer genoeg. Er komt morgen opnieuw een technieker…

0 Likes