Beantwoorden
Pietsnot56
Professional Weetjesweter
Say what?! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Docsis 3.1 (CV8560E) + Pfsense firewall + TV-box

Hi,

Ik heb een CV8560E die ik verbonden heb met een Pfsense firewall (DIY).

Als newbe in het parameteriseren van deze firewall bouw ik al lerend stap voor stap de diverse toepassingen (openvpn, pfblocker,squid,...) op. Bij elke nieuwe stap wacht ik de stabiliteit van het systeem af en controleer ik de logs.

Ip6 heb ik uitgeschakeld gezien de hier vermelde problemen.

De wan poort is gesloten.

Bij controle van de logs zie ik deze weerkerende meldingen die blijkbaar iets te maken hebben met de TVbox die achter de firewall hangt. 

(ip's zijn afgeschermd).

Aug 12 06:48:37 LAN Default deny rule IPv4 (1000000103)   192.x.y.z:50802
TELENETTVBOX.localdomain
  52.214.88.103:443 TCP:PA

Aug 12 06:49:28 WAN Block ULA networks from WAN block fc00::/7 (12000)   192.x.y.z
Cannot resolve
  224.0.0.1 IGMP

Aug 12 06:51:17 WAN Block all IPv6 (1000000003)   [fe80::342c:c4ff:feca:exxx   [ff02::1] ICMPv6

Weet iemand wat dit is? Kan ik dit vermijden? 

Tags (2)
0 Likes
17 reacties
Pietsnot56

Afsluitende feedback : de powerline oplossing bracht maar miserie. Ik heb twee nieuwe switches met vlan ondersteuning aangeschaft.

Hiermee werd, zoals verwacht, een definitieve oplossing gegeven aan mijn probleempje.

Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

Goede beslissing!

Geeft je naar de toekomst toe ook meer flexibiliteit.

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pietsnot56

De voorgestelde oplossing heb ik al enkele weken lopen. De TV box is interactief en ik heb internet.

Nu ben ik aan het verder uitrollen van mijn huisnetwerk vertrekkende van de switch nabij de Tv box. Ook hier is er maar één utp kabel beschikbaar om door te lussen naar  2 andere, in serie geplaatste "managed" switchen (Tp-Link TL-SG108E).  Finaal wens ik op het einde (=hobby-kamer) internet connectie hebben zowel op mijn intern netwerk (vlan1)  192.168.x.y en via vlan2 met het buiten internet. Zo wil ik enkele virtuele servers van buiten af kunnen bereiken met een ddns.

In de hobby kamer kan ik ip's krijgen in twee afgescheiden ranges

1) in de range 192.168.x.y, zijnde in de range van mijn mijn intern netwerk

2) in de range 192.168.a.b zijnde in de lan range, gedefinieerd in "Mijn Telenet 192.168.a.0"

Is dit juist en normaal? Ook op mijn TV box is het ontvangen ip in de range van 192.168.a.b.

Moet dit niet eerder een Telenet-ip zijn?

Zo ja, waar kan iets mis zitten?

(Ik besef dit ik hierbij wel iets afwijk van de topic, maar hierboven staat mijn opstelling uitvoerig beschreven).

0 Likes