24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Beste netweters,
vooreerst ik vind wel wat info als ik zoek op domotica maar niet tot betrekking dit probleem. het betreft een doos van het merk Dio/Chacon die toelaat om apparatuur via smartphone aan te sturen. De server van dit Belgisch merk staat in Frankrijk.
Ik probeer al een tijdje een Dio-Box aan te sluiten op de modem van TN.
Bij een nieuwe Dio box heb ik juist 1 uur om de configuratie te doen en dan valt de verbinding naar het internet weg. Ondervinding leerde me dat na 30 min ik terug een reset kon doen en dan blijft de box voor maar 4 min verbonden, alle volgende pogingen laten maar 4 minuten toe.
Als ik dan een nieuwe box krijg is dit weer de eerste keer goed voor 1u en dan weer maar 4 min.
dit heb ik al 5x geprobeerd.
Klanten in het Waalse hebben geen probleem, heb daar getest.
in Antwerpen getest via Proximus klant en dat werkt ook.
hopelijk kan iemand mij hier op weg helpen?
Dio kan/wil me geen technische details geven van de box en wil ook niet zeggen hoe ik log files kan uitlezen.
enkel aan de 3 leds kan ik zien of er spanning, connectie met de ontvangers en internet is.
dit is wat tech info die ik kon zoeken via “whois”
Name Server: dns200.anycast.me
Name Server: ns200.anycast.me
DNSSEC: signedDelegation
URL of the ICANN WHOIS Data Problem Reporting System:
Server IP:151.80.74.160
ASN:AS16276
ISP : OVH SAS
Server Location:Roubaix B4 France
Server: **bleep**
Location: http://getdio.com/
Vary: Accept-Encoding
Domain Name: GETDIO.COM
Registrar: OVH
Sponsoring Registrar IANA ID: 433
Whois Server: whois.ovh.com
Referral URL: http://www.ovh.com
Name Server: DNS200.ANYCAST.ME
Name Server: NS200.ANYCAST.ME
DNS1 195.130.131.4
DNS2 195.130.130.4
port 2408 ( dat is een TCP/UDP port) Railgun-webacclCloudFlare Railgun Web Acceleration Protocol
Bedankt alvast voor je tijd en de inspanning om dit alles te lezen.
mvg
Peter LOX
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kan je de Telenet modem via Mijn Telenet even volledig resetten?
Zorg er ook voor dat UPnP ingeschakeld is. (Doe dit na de rest)
Dit vind je onder:
Mijn Internet -> Draadloze instellingen > Geavanceerd -> IPv4 Firewall & Port forwarding
Het kan even duren, ik heb zelf geen HGW (dat is de standaard Telenet modem/router) dus ik weet niet hoelang.
Als het dan nog niet werkt, ga je modem dan eens omwisselen in een Telenet center.
Je kan ook proberen om de box in DMZ in te stellen maar dat raad ik echt NIET aan en kan zeer gevaarlijk zijn zeker als het over domotica gaat.
Als echt niets help dat moet je overwegen om je HGW om te ruilen voor een modem-only en een eigen router te plaatsen.
Beste Principis,
Bedankt vooreerst om te antwoorden!
Modem gereset, duurt maar 3 minuten tot volledig terug op.
UPnP is actief. Maar nog steeds valt mijn Dio-Box "plat". TTZ de leds die aanduiden of er internet is en contact met de ontvangers. want meer is er niet te zien. Heb al gevraagd aan Dio om mij de logs te sturen of te vertellen hoe ik ze ophaal, maar daar wordt niet op gereageerd.
Ik hoef geen modem/router want ik gebruik mijn Apple airport extreme daarvoor, dat zou ook weleens een goed idee kunnen zijn.
Kan je zomaar de modem omruilen in een TN punt?
ik lees iets van fixed IP adres dan en problemen met TN decoder/recorder?
moet ik dan daarna een hubje achter de modem hangen en vandaar naar mijn decoder en mijn Airport extreme gaan die heeft 3 poorten maar die zijn nu allen bezet.
sorry voor de vele vragen....
greetz
Peter
De Dio box is rechtstreeks op de TN modem aangesloten.
op aanraden van Dio.
heb die getest op mijn Airport extreme 1 x en geeft zelfde resultaat wel.
Voor zover ik weet is dat Apple ding een router op zich. Dit vraagt om moeilijkheden als dit effectief achter een Home Gateway staat want dat is ook een router. Maar als ik goed lees heb je enkel een modem.
Hoe te herkennen? Een Home gateway heeft 4 gele UTP poortjes en 2 Teklefoonpoortjes. Een modem only enkel 1 UTP poortje en 2 telefoonpoortjes.
Het zal er vooral op aankomen om een fixed IP adres te maken voor je Domo toestand. En dat kan je niet achter een modem only. En dan de nodige poorten open te zetten. Hoe je die Apple extreme moet configureren weet ik zo niet vooraleer ik het in handen zou hebben.
Bedankt igvfer voor je antwoord.
De dio box staat op een AGW poort, alsook de airport extreme.
De Airport extreme is geen probleem die draait al jaren perfect en alles wat er achter staat.
greetz
Peter
Ok bedankt, was maar voor de zekerheid.
De Telenet HGW die je nu hebt is een modem/router als je wil kan je die gratis zomaar omruilen in een Telenet center voor een modem-only.
Een modem-only heeft maar 1 ethernetpoort en geen wifi (daarom dat het modem-only heet).
Je zal dus je airport als router moeten gebruiken.
Vast IP-adres moet je niet op letten, dat is alleen voor bepaalde business abonnementen.
Zoals je al zei zal je digicorder problemen geven (bv je kan geen films meer huren) omdat die een extern ip nodig heeft.
Je kan dat oplossen door achter de modem een switch te plaatsen (zoals je al zei) en daar de digicorder en je airport in te steken. Je moet er wel rekening mee houden dat je zo geen lokale functies van de digicorder meer kan gebruiken bv DLNA. Mogelijk werkt ook het swipen naar de digicorder niet meer.
Beste Principis,
bedankt voor je snelle respons.
Uiteindelijk met een beetje googlelen het email gevonden van de verantwoordelijke techn. dienst Chacon. De nieuwe update doet meer kwaad dan goed!!!! maar downgraden gaat zomaar niet. Ze gaan me de laatste goeie versie opsturen. die moet ik dan via hun procedure ( tijdens de korte online periode) zien te klaren en dan mijn back up laden. fingers crossed, knock on wood, hout vasthouden.... Ik zal mijn wedervaren wereldkundig maken via de netweters als het goedkomt.
Bedankt voor de waardevolle info.
Peter
ZO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
probleem voorlopig opgelost.
de laatste Firmware upgrade was een miskleun.
deed meer slecht dan goed.
ipv de klanten te waarschuwen ben ik als proefkonijn gebruikt.
de laatste goeie firmware is gedateerd 13/10/2016 : HOME_BOX_2_1_1
volgens Dio/chacon heeft de versie 2_2_0 last van micro cuts op Telenet.
de oplossing als je op je box inlogd is : de message cancellen die je wil laten upgraden. is het toch te laat doe dan het volgende:
ofwel vraag je hen om de goeie versie per email toe te sturen ofwel kan ik je de goeie versie sturen.
doe eerst een general reset: reset knop >20 seconden indrukken.
dan power off
resetknop indrukken terwijl je power on doet en wachten tot je een running light krijgt van de 3 blauwe leds, dan reset knop lossen.
inloggen via lokale connectie niet via internet.
check het local IP address!
dan:
via de "settings" -> "about" -> "firmware upgrade"
moest de config verloren zijn, kan je je back up nu terug laden.
hopelijk kan dit je helpen als je hetzelfde probleem ondervind als ik.
groetjes
Peter
ik heb inderdaad sinds de update dezelfde problemen.
kan je mij de juiste update file bezorgen? want via de Dio website zal het nog wel effe duren!
alvast bedankt
Ik ervaar sinds kort ook problemen ( af en toe niet meer verbonden met de server maar nog erger het feit dat de klok van mijn Homebox automatisch herstart naar 1-1-2014 en vanaf 01:00 begint te lopen)
Zou het mogelijk zijn om mij ook de software versie over te maken?
Alvast bedankt!
Mvg
Beste,
Gebruikt u nog steeds de dio homebox?
Heb er net ook een aangeschaft maar kan niet inloggen op de app.
Welke firmware gebruikt u nu?
Je reageert op een onderwerp dat al meer dan een jaar oud is. Je start beter zelf een nieuw onderwerp op, zo word je wellicht sneller geholpen.