Domotica DIO-Chacon
Beste netweters,
vooreerst ik vind wel wat info als ik zoek op domotica maar niet tot betrekking dit probleem. het betreft een doos van het merk Dio/Chacon die toelaat om apparatuur via smartphone aan te sturen. De server van dit Belgisch merk staat in Frankrijk.
Ik probeer al een tijdje een Dio-Box aan te sluiten op de modem van TN.
Bij een nieuwe Dio box heb ik juist 1 uur om de configuratie te doen en dan valt de verbinding naar het internet weg. Ondervinding leerde me dat na 30 min ik terug een reset kon doen en dan blijft de box voor maar 4 min verbonden, alle volgende pogingen laten maar 4 minuten toe.
Als ik dan een nieuwe box krijg is dit weer de eerste keer goed voor 1u en dan weer maar 4 min.
dit heb ik al 5x geprobeerd.
Klanten in het Waalse hebben geen probleem, heb daar getest.
in Antwerpen getest via Proximus klant en dat werkt ook.
hopelijk kan iemand mij hier op weg helpen?
Dio kan/wil me geen technische details geven van de box en wil ook niet zeggen hoe ik log files kan uitlezen.
enkel aan de 3 leds kan ik zien of er spanning, connectie met de ontvangers en internet is.
dit is wat tech info die ik kon zoeken via “whois”
Name Server: dns200.anycast.me
Name Server: ns200.anycast.me
DNSSEC: signedDelegation
URL of the ICANN WHOIS Data Problem Reporting System:
Server IP:151.80.74.160
ASN:AS16276
ISP : OVH SAS
Server Location:Roubaix B4 France
Server: **bleep**
Location: http://getdio.com/
Vary: Accept-Encoding
Domain Name: GETDIO.COM
Registrar: OVH
Sponsoring Registrar IANA ID: 433
Whois Server: whois.ovh.com
Referral URL: http://www.ovh.com
Name Server: DNS200.ANYCAST.ME
Name Server: NS200.ANYCAST.ME
DNS1 195.130.131.4
DNS2 195.130.130.4
port 2408 ( dat is een TCP/UDP port) Railgun-webacclCloudFlare Railgun Web Acceleration Protocol
Bedankt alvast voor je tijd en de inspanning om dit alles te lezen.
mvg
Peter LOX
Opgelost! Ga naar oplossing.