24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Dag iedereen, ik heb een dongle via Groupon gekocht. Aangesloten op tv, geen smart tv. Ik kan perfect het scherm van mijn iPad dupliceren naar mijn tv. Ik kan foto's bekijken, filmpjes die op de iPad staan, etc...
Het probleem stelt zich bij Netflix. Dan moet de dongle op de wifi geraken. Ik zie het IP adres staan, maar blijkbaar geraakt hij niet door de modem? Iemand een idee? Zie foto in bijlage.
ik heb de 5GHZ reeds eens afgezet. Geen oplossing, staat terug op auto 2.4 of 5 ghz.
groeten, Kevin
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Ex-Netweterschreef:Dag iedereen, ik heb een dongle via Groupon gekocht. Aangesloten op tv, geen smart tv. Ik kan perfect het scherm van mijn iPad dupliceren naar mijn tv. Ik kan foto's bekijken, filmpjes die op de iPad staan, etc...
Het probleem stelt zich bij Netflix. Dan moet de dongle op de wifi geraken. Ik zie het IP adres staan, maar blijkbaar geraakt hij niet door de modem? Iemand een idee? Zie foto in bijlage.
ik heb de 5GHZ reeds eens afgezet. Geen oplossing, staat terug op auto 2.4 of 5 ghz.
groeten, Kevin
Ik zie 2 locale IP adressen op de foto, in 2 verschillende subdomeinen. Iets connecteert dus in een bepaald subdomein naar de dongle en dan verder in een ander subdomein naar de HGW? Heeft de dongle dan ook DHCP capaciteiten of is dat gewoon één vast IP adres 192.168.49.1? Aangezien de dongle al een locaal IP adres heeft(192.168.0.135), vermoed ik dat hij al op de WIFI zit. Het probleem is volgens mij eerder dat hij niet op internet geraakt.
Heb je al eens gekeken op MijnTelenet of het toestel daar zichtbaar is? Ik heb zelf geen HGW, dus ik weet niet hoe je dat juist moet doen op MijnTelenet, maar ik weet wel dat het kan. Wordt er een speciale poort gebruikt door de dongle of voor Netflix? indien dat het geval is, moet je die expliciet openzetten in MijnTelenet.
Ik denk niet dat de dongle DHCP mogelijkheden heeft.
Het IP adres 192.168.49.1 is deze van mijn iPad en het andere ip adres is van de dongle zelf. Het IP adres 192.168.0.135 staat in mijn lijst op Mijn telenet, dan zou hij er toch door moeten geraken? of niet?
Het rare is wel dat ik 192.168.49.1 ni zie staan in die lijst? maar dat is de iPad en ik geraak daar wel mee op het internet.
zeg mss rare dingen, ni zo nen expert 🙂
Oei en de andere persoon ziet wel de foto?
Is een dongle via Groupon, op de doos staat het merk Apachie...maar is dus amper iets van te vinden online
Het rare is ook, dat ik via de iPad wel verbonden ben met de dongle en perfect kan surfen. Maar dus geen netflix overzenden naar het scherm.
Thanks, toevallig op de verkeerde knop gedrukt (oplossing) is dus nog niet opgelost 🙂
het probleem is opgelost.
Apachie dongle wordt door Netflix niet ondersteund.
Nu wel zichtbaar. Zie ik daar niet staan dat je ergens moet op WiFi klikken of kiezen en daar dan kunt aanduiden of je met de Telenet Wifi wil verbinden of anders? Heb je sowieso al een paswoord moeten ingeven om te verbinden met je Telenet netwerk.
Correctie was een minuutje te laat. Zie nu dat Netflix niet ondersteund wordt.