Beantwoorden
Kooningj
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Download snelheid nog steeds 200 Mbps

Hallo heb een vraag ivm snelheid.

Dat is nu van 200 naar 300 gegaan. 

Maar zit nog altijd op 200 volgens de metingen .

Heb wel nog niet de laatste nieuwe modem maar wel de vorige dus de zwarte 3.0 . Moet ik voor 300 te halen toch de nieuwe modem kopen of moet ik gewoon nog wachten tot eind oktober .

Tags (1)
0 Likes
39 reacties
Kooningj
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Download snelheid nog steeds 200 Mbps

Het is nu 6/11/2019

maar haal nog steeds maar 194 mb ipv de 300

Heb modem al een uitgetrokken, en terug in gestoken. Maar helaas nog steed niets.

weet nu niet wat het nog kan zijn .

Heb verschillende pc gebruikt en laptop .

ook rechstreek aan modem en wifi.

0 Likes
vtw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Download snelheid nog steeds 200 Mbps

Bij mij juist het zelfde 175,8 Mbps down en21,3 up (25-11-2019)

 

Laptop rechtstreeks aan modem.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Download snelheid nog steeds 200 Mbps

@vtw @Kooningj kijk ook zeker eens na of je modem ook meer dan 200 Mbps kan halen. Via De Netweters kunnen we niet zien welke type modem jullie thuis hebben, maar je kan dit zelf wel nakijken via de sticker op de modem of via Mijn Telenet.

 

Wat ik jullie wel kan vertellen is dat de CH6643E en CV6181E maximaal 200 Mbps halen. De CH7465LG en CV7160E ondersteunen een downloadsnelheid van 400 Mbps en halen op dit moment 1 Gbps (werd tijdelijk verhoogd tot voorjaar 2020). De nieuwe CV8560E kan sowieso snelheden tot 1 Gbps aan. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
vtw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Download snelheid nog steeds 200 Mbps

Beste Suzy,

Mijn modem is een Motorola CV6181E (al jaren).En werk altijd met vaste kabel naar laptop met router er tussen. Wanneer ik de kabel rechtstreeks op laptop aansluit (zonder router) blijft snelheid zelfde als met router.

Om medische redenen kan/mag ik niet buiten om deze om te ruilen en 85€ betalen om een technieker te laten komen als al jaren vaste klant zijnde is mij teveel .

Mvg,vtw

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Download snelheid nog steeds 200 Mbps

@vtw 

Een modem wisselen is niet meer als naar de bakker gaan. Dat moet toch ook eens gebeuren door iemand. Vraag of ze ook eens naar een Telenet center willen gaan. Wel rekening mee houden dat het opstarten achteraf enkele uren kan duren.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Download snelheid nog steeds 200 Mbps


@vtw  schreef:

Mijn modem is een Motorola CV6181E (al jaren).

...

Om medische redenen kan/mag ik niet buiten om deze om te ruilen en 85€ betalen om een technieker te laten komen als al jaren vaste klant zijnde is mij teveel .


@vtw dat betekent dat jouw modem geen hogere snelheid dan 200 Mbps kan behalen. Hem omruilen voor een hogere snelheid is de enige optie. Vraag eventueel aan familie of vrienden om je modem in een Telenet center te gaan omruilen of neem eens contact op met Telenet om te bekijken of ze niets voor je kunnen regelen gezien je persoonlijke situatie. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Kooningj
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Download snelheid nog steeds 200 Mbps

Is inderdaad verholpen door de modem te vervangen naar de nieuwe .

het is heel makelijk gegaan gewoon alles insteken en even wachten. En alles ging vlotjes

bedankt

BanditsAtZero
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
π-DAY! Alles op zijn plek! De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Download snelheid nog steeds 200 Mbps

Wat ik jullie wel kan vertellen is dat de CH6643E en CV6181E maximaal 200 Mbps halen. De CH7465LG en CV7160E ondersteunen een downloadsnelheid van 400 Mbps en halen op dit moment 1 Gbps (werd tijdelijk verhoogd tot voorjaar 2020). De nieuwe CV8560E kan sowieso snelheden tot 1 Gbps aan.

 

Hey @Suzy 

 

Ik heb nog een modem (CH7465LG) van 2014 (samen met het oude whoppa pakket fiber 200 + gigaboost) en heb sinds begin deze maand (misschien zelf al sinds januari) problemen met mijn snelheid.

Voordien haalde ik 950 Mbps, nu niet meer.

Wat bedoel je in je bovenstaande post met "werd tijdelijk verhoogd tot voorjaar 2020".

Kan mijn modem nu in 2020 niet meer deze snelheid behalen?

 

De technieker komt morgen ook langs.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Download snelheid nog steeds 200 Mbps


@BanditsAtZero  schreef:

Wat ik jullie wel kan vertellen is dat de CH6643E en CV6181E maximaal 200 Mbps halen. De CH7465LG en CV7160E ondersteunen een downloadsnelheid van 400 Mbps en halen op dit moment 1 Gbps (werd tijdelijk verhoogd tot voorjaar 2020). De nieuwe CV8560E kan sowieso snelheden tot 1 Gbps aan.

 

Hey @Suzy 

 

Ik heb nog een modem (CH7465LG) van 2014 (samen met het oude whoppa pakket fiber 200 + gigaboost) en heb sinds begin deze maand (misschien zelf al sinds januari) problemen met mijn snelheid.

Voordien haalde ik 950 Mbps, nu niet meer.

Wat bedoel je in je bovenstaande post met "werd tijdelijk verhoogd tot voorjaar 2020".

Kan mijn modem nu in 2020 niet meer deze snelheid behalen?

 

De technieker komt morgen ook langs.


@BanditsAtZero de snelheid van die twee modems (zie hierboven) werd inderdaad verhoogd, maar dit zal niet blijvend zijn. In het 4de kwartaal van 2019 werd verteld dat de snelheden na het voorjaar 2020 terug zouden aangepast worden naar 400 Mbps.

 

Zelf heb ik hier nog niets over vernomen, dus dit is zeker nog niet van toepassing.. Zodra dit wordt aangepast, zal ik dit zeker communiceren op De Netweters. Ik zou even afwachten wat de technicus zegt. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes

Download snelheid nog steeds 200 Mbps


@BanditsAtZero  schreef:

Wat bedoel je in je bovenstaande post met "werd tijdelijk verhoogd tot voorjaar 2020".

Kan mijn modem nu in 2020 niet meer deze snelheid behalen?


Ik denk dat Telenet de snelheden op de Docsis 3.0 24*8 modems tijdelijk  verhoogd heeft, zodat de klanten met deze modems  - die betalen voor gigabit snelheden - deze ook zouden kunnen halen.

Van zodra de Docsis 3.1 HGW beschikbaar wordt, zullen deze klanten waarschijnlijk gevraagd worden om hun modem om te ruilen voor een Docsis 3.1 model.

Deze modems (E-router en toekomstige HGW) ondersteunen Docsis 3.0 (32*8) in afwachting van de uitrol van Docsis 3.1