Beantwoorden
dirk008
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Download zeeer traag

sinds kort is mijn downloadsnelheid zeeeeer traag geworden 0,28 Mbps . Telenet denkt dat het komt door een automatische upgrade van Windows 10 . Microsoft geeft niet thuis . Heeft iemand anders ook dit probleem of oplossing

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Download zeeer traag

Ik weet dat er onlangs problemen waren met snelheid na een bepaalde update van W10. Vermits ik W7 gebruik ben ik daar niet zo goed van op de hoogte, maar probeer het anders eens met deze string: https://www.startpage.com/do/search?q=windows+10+slow+download


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Casper
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
WOW, overzichtelijk! My smart Valentine Say what?! Alles op zijn plek!

Download zeeer traag

Heb je al geprobeerd je modem te herstarten zulke problemen worden vaak op deze manier opgelost.
0 Likes
dirk008
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Download zeeer traag

ja dat veranderde jammergenoeg niks aan de situatie . Ik probeer nu de laatste versie van mijn antivirusdatabase te downloaden maar die is 48 MB en daar is hij al ruim drie uur mee bezig ....frustrerend :=((

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Download zeeer traag

@dirk008- Om Windows 10 uit te sluiten als boosdoener zou je iets kunnen proberen, maar dan zal je eerst een paar dingen moeten downloaden via een snellere verbinding.

 

Wat heb je nodig?

  • een USB-stick
  • Universal USB Installer
  • een Linux distributie (ISO)
  • hardware (PC/laptop) die het toelaat om op te starten via USB

Op de site van UUI staat een korte uitleg over het programma. Gewoon klikken op de EXE, je installeert niets, het programma start op. Je kan ofwel zelf een Linux ISO downloaden (Linux Mint is tegenwoordig populair; kies voor 64-bit als je hardware dat ondersteunt; indien niet, dan 32-bit) ofwel via UUI werken. Die kan de ISO ook downloaden.

 

Daarna opstarten via USB (mogelijk moet je iets in het BIOS veranderen of is er een apart boot menu dat via een functietoets te activeren is) en via de browser (Firefox) snelheid testen via http://speedtest.telenet.be/ en/of http://www.speedtest.net/ ).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Download zeeer traag

@dirk008

Komt dit probleem op maar 1 apparaat voor? Kun je anders even testen met andere apparaten en met een kabel rechtstreeks aan de modem?

Met die computer waar je het nu mee test, is die via wifi of via kabel verbonden?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes