Beantwoorden
beverneus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Recent merk ik bij het downloaden van games op Steam, Epic Games, Battle.net etc dat de downloadsnelheid niet boven de 10Mpbs komt. Op speedtest.net haal ik daarentegen wel 280Mbps. Wat dit nog vreemder maakt is dat wanneer ik een vpn gebruik tijdens het downloaden alle problemen opgelost worden, ik haal weer gemakkelijk 280Mbps tijdens het downloaden van games.
Voorlopig heb ik me nu geabboneerd op een vpn om toch dingen aan een degelijke snelheid te downloaden, maar dit is geen oplossing waar ik tevreden mee ben. Het is erg dat ik voor iets extra moet betalen om het internet waarvoor betaald is op een normale manier te gebruiken.

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor.

Tags (1)
0 Likes
45 reacties
beverneus
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Aangezien ik met een vpn wel aan de volle snelheid kan downloaden lijkt het mij vreemd dat mijn problemen aan overladen servers ligt. Vrienden van mij die ook bij Telenet zitten hebben ook nergens last van.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Via VPN haal je 280Mbps.

Dat bewijst dat Telenet je snelheid niet capt.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps


@beverneus  schreef:

Aangezien ik met een vpn wel aan volledige snelheid download op elk moment van de dag neem ik aan dat dit niet aan de piekuren ligt.

Het bestand van 10GB download inderdaad binnen de 5 minuten via die site.


Dat wijst er toch op dat http-downloads aan volle snelheid gebeuren. Misschien treedt het probleem ook pas op bij grotere bestanden.

Ik denk dat verdere tests noodzakelijk zijn om te achterhalen wat het probleem is. Bij familie of vrienden op een andere internetverbinding testen, sluit uit dat het aan je eigen apparatuur ligt.

Bij een provider die strikt netwerkbeheer toepast met daluren en piekuren ben je nooit zeker natuurlijk of het probleem te verhelpen is.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Hoeveel keren moet ik het nog herhalen,eer je het snapt.

Telenet capt geen snelheden,als het volume niet is overschreden.

Zet maar eens 3TB volume om tussen 17 en 24H.Dat is iedere avond 100GB.

Dat zal zeker niet zo zijn,anders haalt de TS geen 280Mbps over VPN.

Goed leren lezen, in de vorige post kun je lezen,dan zijn vrienden ook bij Telenet er geen last van hebben.

 

Jou laatste zinnetje valt wel dikwijls(doelbewust) op in je post,als ik zo je berichten lees.

0 Likes

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Toch nog een woordje uitleg, FUP en Traffic Management zijn eigenlijk twee verschillende zaken.

FUP is inderdaad een snelheidsbeperking (smalband) na 3 TB verbruik tijdens de piekuren.

Maar Telenet past daarenboven ook Traffic Management toe:


We verdelen de vrije bandbreedte op ons netwerk zo eerlijk mogelijk over alle gebruikers. Zo profiteren onze klanten van supersnel internet. Op extra drukke momenten beperken we de maximale snelheid van bepaald dataverkeer (bv. downloads, FTP,...) op plaatsen waar ons netwerk dreigt verzadigd te raken. Zo zorgen we ervoor dat onze klanten altijd vlot kunnen blijven streamen, browsen, gamen, ...


bron: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-telenet-netwerkbeheer/

(66) De set van regels die worden toegepast door de beheers- en controlesystemen van het Telenet Netwerk en die maken dat aan bepaalde IP protocollen mogelijks en tijdelijk minder prioriteit en/of bandbreedte toegekend wordt om de integriteit en stabiliteit van het Telenet Netwerk en een hoge kwaliteitsgarantie voor de aangeboden Breedbanddiensten te kunnen garanderen.

bron: https://www2.telenet.be/corporate/nl/regulated-wholesale/referentieaanbod-fix

VPN is geëncrypteerd verkeer en dat protocol zal voor het traffic management-systeem moeilijk of niet gedetecteerd kunnen worden met deep packet inspection en bijgevolg niet vertraagd worden. Het gaat dus om andere protocollen zoals P2P, ftp, http, etc...

Je bent dus nooit zeker of je de volledige snelheid krijgt ook al blijf je binnen je FUP. Het is mogelijk dat er zo veel verkeer door alle klanten op de node wordt gegenereerd dat Telenet moet ingrijpen en bepaald verkeer (zoals downloads van grote bestanden) moet vertragen zodat andere klanten vlot kunnen blijven surfen, streamen en gamen.

 

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Bij het downloaden van games op Steam, Epic Games, Battle.net op dat moment aan 10Mbps ,en schakelt dan over naar VPN haalt ie wel metteen 280Mbps.

Dit heeft op dat moment niets met drukke Node te maken.

Mensen met een volume van 150GB belanden op smalband,eens ze over de 150GB gaan.Wanneer ze dan volume bij kopen,zitten ze weer metteen op volle snelheid.Niets met de Node te maken.

Waarom willen ze zoveel mogenlijk klanten naar 1Gbps,als de Node dat niet aan kan.

Waarom worden de dal uren(tijdelijk) niet terug gebracht van 17 terug naar 12 uur.

Weinig te merken van drukke Node.

 

 

0 Likes
bob6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Ik heb de zelfde problemen met mijn games launchers altijd tussen 19:00 en 23:00 elke avond zijn ze capped tot 10 mbps ik heb zelf ook al vanalles geprobeerd. Ik heb zelf ook 1gpbs de rest van de uren is alles normaal. Heb ik sinds 17 maart ongeveer. Computer is rechtstreeks naar de modem van telenet en de rest van de apparaten hebben er ook last van.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

En wat zegt 'n speedtest rond 20H.

Terwijl je games capped zijn op 10Mbps.

0 Likes
bob6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

dam krijg ik rond 750 mbps en de rest van internet enzo werkt wel goed

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Dan ligt het niet aan Telenet.

En zeker niet aan de Node.

750Mbps is normaal tijden volle spits uren.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Je zou eens moeten meten let paar kameraden op zelfste uur dat jij problemen met downloaden ondervind om te zien hoeveel zij halen

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
bob6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

het is alleen die game launchers die maar 10 mpbs worden gecapped maar ook bij de rest van de toestellen niet allleen mijn game pc ik vind het raar dat alleen maar is tussen 19:00 en 23:uur is elke dag herhaald dat zich

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

@bob6 

Vandaar ik ook de suggestie voorstelde om met enkele maten op zelfste moment dat jij dit ervaart, ze tesamen eens een bepaalde game ofzo willen downloaden. Ik denk/twijfel dat het de server van gamelauncher is.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
bob6
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Het gebeurt op alle game launchers net alleen steam ook battle.net epic games enz de rest van het internet werk perfect alleen dat niet ik heb al veel geprobeert en opgezocht en ik kan er niks aan doen van alles al geprobeerd. En alleen op die uren heeft maanden en jaren perfect gewerkt alles gewoon raar vind ik.

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Downloads op elke game launcher gelimiteerd tot 10Mbps

Overbelaste game servers.

Telenet doet niet aan Traffic Management als het legaal is.

0 Likes