Beantwoorden
anoniempje566
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

Downloadsnelheid daalt enorm vanaf 16u00

Beste

 

Sinds ongeveer een week merk ik op dat de internetsnelheid via ethernet steeds vanaf de namiddag daalt van ongeveer 200Mbps download (toestel limiet) naar ongeveer 18-25 Mbps. Ook de WiFi moet er aan geloven, die van 30 tot 18 Mbps daalt (wat minder extreem). Ik dacht eerst misschien aan smallband maar we zitten hier helemaal nog niet aan ons limiet en we zijn dus geen intensieve gebruiker. Aan het netwerk is er fysiek niets aangepast. Zou dit soort throttlen een gevolg zijn van een storing? Wat is mijn plan van aanpak?

0 Likes
5 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Downloadsnelheid daalt enorm vanaf 16u00

@anoniempje566  vanaf 16 uur zou 35% snelheidsverlies normaal zijn .Drukte op de Node.

Maar bij jou is er meer aan de hand.

0 Likes
anoniempje566
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

Downloadsnelheid daalt enorm vanaf 16u00

Update: Heb de laatste windows updates gedeïnstalleerd en mijn downloadsnelheid is weer zoals voorheen. Zal de komende dagen/weken meer updates posten moest de situatie weer veranderen.

0 Likes
anoniempje566
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

Downloadsnelheid daalt enorm vanaf 16u00

Update 2: We zijn terug bij af, na het rebooten is de downloadsnelheid prima, maar na een uur dwarrelt die weer naar 18-20Mbps.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5295
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Downloadsnelheid daalt enorm vanaf 16u00

@anoniempje566 kan je eens testen met een ander toestel, er zijn wat problemen met windows sinds de laatste 2 update's met de internet snelheid, 

merk ook problemen de laatste weken, met MacBook heb ik dit niet op hetzelfde netwerk en via utp kabel aangesloten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
anoniempje566
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten?

Downloadsnelheid daalt enorm vanaf 16u00

Update 2: Ondertussen gisteren nog twee andere toestellen verbonden via ethernet en die bleken langdurig een constante downloadsnelheid te ervaren. Ik heb de netwerkconfiguratie en drivers van de desktop herinstalleerd en nu werkt die ook naar behoren. Opgelost dus!