Beantwoorden
SeppeCallewaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Eigen router gebruiken

Goeiedag,

 

Ik vroeg me af of het mogelijk is een eigen router te gebruiken zodat ik gebruik kan maken van QOS en parenting control etc.

Ik heb hiervoor telenet gecontacteerd en vroeg ze of ik een modem only router kan krijgen. Dit kon enkel door een technieker van 85 euro. Zijn er andere oplossingen? kan ik dit echt zelf niet plaatsen of misschien gewoon een 2de router na de telenet router zetten? Bedankt! 😉

0 Likes
8 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Eigen router gebruiken

Wat heb je nu een HGW ? =modem met ingebouwde router.

 

Modem only router bestaat niet,

Ofwel vraag  je een Modem only

Ofwel een HGW

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Eigen router gebruiken

Gewoon je HGW (modem/router van Telenet) ontkoppelen en naar een Telenet Center brengen. Zij zullen je kosteloos een modem-only geven, die je zelf kan installeren. Laat je niets wijsmaken; dit alles kost je geen cent.

 

(Het is wel aan te raden om het Telenet Center telefonisch te contacteren om na te gaan of ze een modem-only op voorraad hebben.)

 

Je kan achter een HGW een router hangen, maar die stel je dan beter in als access point, want anders heb je twee verschillende netwerken. Voor zo ver ik weet kan je dan geen gebruik maken van parenting control en dergelijke.

 

Kort: modem-only halen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SeppeCallewaert
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Eigen router gebruiken

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga inderdaad eens naar een telenet centrum gaan en daar vragen voor een omruiling. Zeer vreemd dat ze mij wijsmaken dat dit enkel gaat via een technieker want ik heb expliciet gevraagd of ik het niet zelf kan doen. 

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Eigen router gebruiken

@SeppeCallewaert

Toch nog een paar opmerkingen:

1. De modem heeft maar 1 UTP poort

2. je Digicorder moet rechtstreeks aan de modem gekoppeld zijn (de digicorder mag geen lokaal IP adres hebben, dus niet 192.168.0.x)

3. 1+2 = 3 Man Vrolijk

 

Je moet dus een oplossing vinden om je digicorder(s) en je router op een propere manier rechtstreeks aan de modem te hangen. Dus

ofwel nog een switch tussen de modem en de router,

ofwel een router met IPTV

ofwel echte VLANs opzetten met je router

 

Er zijn al een paar threads om de configuratie hiervan te bespreken....

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Digicorder-achter-2de-router-gt-IPTV-configuratie/...

 

 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen router gebruiken

Ik ga akkoord met alles wat hierboven neergepend is, maar ik wel er wel iets aan toevoegen: alhoewel het niet ideaal is , kunt ge wel degelijk gewoon uw eigen router achter een HGW hangen. Idd twee netwerken, maar als ge op uw HGW de wifi uitzet hebt ge er als gewone thuisgebruiker niet echt last van. Ik heb dat al uitgetest bij een van de kids.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Eigen router gebruiken

@StefaanH- Dat heb ik ook een tijd zo gedaan bij mijn moeder (die weet toch niet beter :-), maar dan kunnen de toestellen die rechtstreeks (via kabel) verbonden zijn niet genieten van de extra mogelijkheden die een "normale" router biedt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen router gebruiken


@sb schreef:

@StefaanH- Dat heb ik ook een tijd zo gedaan bij mijn moeder (die weet toch niet beter :-), maar dan kunnen de toestellen die rechtstreeks (via kabel) verbonden zijn niet genieten van de extra mogelijkheden die een "normale" router biedt.


Ook niet als die toestellen met hun kabel aan de eigen router hangen en dus niet aan de HGW?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Eigen router gebruiken


@StefaanH schreef:

Ook niet als die toestellen met hun kabel aan de eigen router hangen en dus niet aan de HGW?


Dan normaal gezien wél (ja, toch? :-).


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes