Beantwoorden
redOz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Eigen router na modem only in combo met Telenet AP

Beste,

 

Momenteel ben ik bezig geweest met volgend schema:

netwerk.png

 

Om dit op een juiste manier tot stand te brengen heb ik gewerkt via bridging. Mijn netwerk leek optimaal te werken gisteren maar vandaag had ik plots bekabeld en via wifi geen enkel signaal meer. Ik heb mijn UTP kabel van mijn 'hoofddesktop' dus weer even rechtstreeks in de telenet modem gestoken maar ik zou dit liever op de andere manier doen.

 

Nu vraag ik mij af waarom dit zo ineens kan? Ik merkte wel op dat de telenet acces points niet het witte streepje hadden zoals ze wel hebben als je ze rechtstreeks in de telenet modem steekt. Aangezien dit gewoon acces points zijn (of is dit niet zo?) moet deze opstelling toch mogelijk zijn?

 

De reden waarom ik mijn netgear onmiddelijk na de modem van telenet wil hebben is omdat ik graag met deze interface werk ipv mijntelenet en ik veel meer instellingen kan beheren. Ook kan ik zo makkelijk een guest netwerk opzetten etc. Ik denk dat de meeste voordelen wel geweten zijn van een eigen router na de modem van de provider..

 

Graag had ik dus wat meer info gehad over de manier waarop ik dit best kan opzetten..

 

Alvast bedankt voor alle hulp.

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Eigen router na modem only in combo met Telenet AP

Het beste is even checken op mijn telenet dat uw Netgear R7000 mac adres in "bridging" staat. Dit is eigenlijk het enigste mac adress dat daar moet instaan. 

Als ik me niet vergis is dit zelfs niet nodig vermits je een modem only hebt en geen E-router van Telenet.De setup dat je heb getekend is normaal gezien wel goed. De Netgear R7000 zal dan wel de ip adressen moeten uitdelen en als DHCP moeten ingesteld worden.

De app moet zijn ip adress halen van de dhcp server, dus die mogen zeker geen ip adressen uitdelen want anders heb je ip conflicten.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
redOz
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Eigen router na modem only in combo met Telenet AP

Hmm ik heb toch de E-router van telenet maakt dit verschil?

DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)

 

Het rare vind ik dat alles een dag perfect heeft gewerkt in deze opstelling en ik deze morgen opsta en ineens geen enkel signaal meer doorkrijg via mijn eigen router. Precies alsof telenet dit blokkeert omdat ik hun telenet acces points gebruik na mijn eigen router en niet rechtstreeks via hun modem..

 

Mvg

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen router na modem only in combo met Telenet AP

@redOz 

 

Dat zou nochtans geen verschil mogen maken, ook achter uw eigen router moet dat werken.

Ik heb bvb een echte modem-only en Telenet WiFi powerlines; Die beheer ik inderdaad via "mijn telenet" en niet via mijn eigen router, ondanks dat ze op mijn eigen router aangesloten zijn.

 

Je zou uw AP's , indien ze van Telenet zijn, dus via "mijn telenet" moeten beheren. Ga daar eens kijken of je iets kan vinden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes