Beantwoorden
ZionCorb
Freshman Beetjesweter
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Eigen website alleen bereikbaar vanaf buitennetwerk

Ik heb een raspberry pi die een aantal servers runt. Een op port 9000 en een op port 8080. Deze worden geportforward naar 9000 en 80.  Als ik wil verbinden lukt het op beide poorten perfect als ik verbind vanuit een ander netwerk, zoals met mijn telefoon via mobiele data. Maar als ik van op de lokale wifi naar mijn domeinnaam ga lukt het alleen om met poort 9000 te verbinden.

Ik heb al geprobeerd alles uit en aan te zetten, firewall uit te zetten op de modem, interne poort 80 te gebruiken ipv 8080, andere browsers te gebruiken.

Alle hulp wordt gewaardeerd.

0 Likes
16 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster! Jij alziend oog. ;-)

Correctie gemeld door @flip1953 

werkt intern de poort 8080 zonder poortopgave?

werkt extern de poort 80 zonder poortopgave?

De twee voor poort 9000 blijven.

Heb je iets aan wat hier staat?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Snap ik niet echt. Bij mij werkt dat wel. Ja kan alleen niet poort 80 2 keer forwarden. Ik heb 2 NAS staan (eentje van 10 jaar oud en een recente). Op die 2e wilde ik ook een kleine website draaien maar poort 80 was al geforward naar de site die op de oudste NAS draait en dan heb ik dit opgelost via de DDNS provider (No-IP). Als je een betalend abonnement neemt kan je daar switchen van poorten.

Ik kan alles bereiken vanuit mijn eigen netwerk thuis via DDNSnaam:eventuele poort. Er zijn daar vroeger wel eens problemen mee geweest maar dat is opgelost voor zover ik weet.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.