Beantwoorden
Tim9
Freshman Beetjesweter
Primeur! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Modem 360° werkt niet met Devolo Magic 2 Powerline

Dag netweters,

Een tijdje terug hebben we een nieuwe modem toegestuurd gekregen. Na het zelf te installeren werkt de Powerline van Devolo (magic 2 wifi) niet meer.

Er is een technieker van Telenet langs geweest om een paar andere problemen op te lossen. Maar hij wist te zeggen dat de Powerline normaal zou moeten werken.

Na een aantal hard reset en allerlei instellingen aan te passen, ben ik tot de conclusie dat er met de powerline zelf niets mis is.

Tot dat ik een UTP in de Devolo steek die rechtstreeks van de modem komt, dan maakt hij even connectie en binnen 10 seconde verliest deze de connectie. Dit blijft onstabiel tot de UTP kabel wordt losgekoppeld.

De Wifi functie op de Devolo staat af. Omdat we nu ook één 360° pod gebruiken.

Nog een klein eigenaardigheid, als ik de powerline met UTP naar modem aansluit. Vervolgens connectie maak met de Wifi van de modem op mijn laptop. Blijft de powerline stabiel. Vanaf de laptop uit gaat of de Wifi uitschakel op de laptop. Herhaalt zicht het probleem binnen de 10 seconde verlies van connectie en onstabiele verbindingen.

Heeft iemand gelijkaardige problemen? Of kan iemand mij helpen?

Vriendelijke groeten

Tim

Titel gewijzigd door Dakota (mod) | Vorige titel: Modem 360° & Devolo Magic 2

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Tim9Wanneer je de nieuwe zwarte versie van de router van Telenet hebt, dien je de Devolo Magic 2 in te stellen als Access Point om conflicten met dubbele IP-adressen te voorkomen. Dit kan worden gedaan door de connection wizard te volgen tijdens de installatie van je Devolo's.

Kan je dit eens nakijken in de instellingen van je Devolo ? Vermoedelijk staat de Devolo op DHCP server. (router)

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tim9
Freshman Beetjesweter
Primeur! En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

@kristofDW  Het werkt weer! Super dankjewel. Ik heb me er op blind gestaard.

kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Tim9 Graag gedaan, daarvoor doen we het bij deze community 😉

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.