Beantwoorden
giljom
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Pionier It's your seventh party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Eigen website maken

Ik wil een simpele eigen website maken, hoe moet ik te werk gaan en wat kost dat, hoe begin ik er aan, ik ben een totale leek

Graag uw hulp

0 Likes
18 reacties
Yannick_
Professional Weetjesweter
Berichten: 56
My smart Valentine Trick or treat? Goed bezig! All I want for X-mas is YOU

Eigen website maken

Even een bump Giljom, zijn er die kunnen helpen?

Yannick

Kids today with techno music. You should enjoy the classics, like Hasselhoff. ~Reinhardt | Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
MS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Twee handen vol! It's your eighth party!

Eigen website maken

http://www.w3schools.com/ is the place to go

0 Likes
Sjaakie
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Eigen website maken

Beste Giljom,

Hier staat het duidelijk stap voor stap uitgelegd in het Nederlands  http://www.seniorennet.be/Pages/Thuis_op_internet/cursus_website/cursus_website.php

Veel succes en als het lukt, laat maar iets weten dan kan ik eens een kijkje nemen.

Zelf werk ik met het gratis programma van Microsoft "SharePoint Designer" en dit werkt als wysiwyg, dit betekent What you see is what you get, dus in het Nederlands wat je ziet is wat je krijgt en ik werk met een website met Frames, waar je zelf de indeling van kan bepalen aan de hand van de voorgelegde sjablonen, dit werkt gemakkelijk voor iemand die pas begint en je kan steeds nieuwe pagina's toevoegen die je steeds een andere naam geeft en in je inhoud maak je een link naar de pagina.

Je noemt de bovenkant bijvoorbeeld "kop" en de linkse kant met je inhoud, die noem je "inhoud" en je eerste pagina die noem je "home"

Het geheel van deze 3 dat wordt .index genoemd en zo moet je het ook uploaden naar je webruimte en zorg er voor dat .index met kleine letters getypt wordt !

Hier haal je Sharepoint Designer  http://www.microsoft.com/nl-be/download/details.aspx?id=35491 als je een Microsoft account hebt en anders moet je dat aanmaken.

Hier zie je een voorbeeld van mijn website  www.sjaakie.be

Groetjes,

Sjaakie

90x90 Sjaakie.gif

Sjaakie
www.sjaakie.be
0 Likes
Sjaakie
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Eigen website maken

Hallo Giljom,

Ik was er vergeten bij te vertellen dat  je de index moet uploaden naar je webruimte als

www.index.html en bij Telenet vul je gewoon je gebruikersnaam en paswoord in om in je webruimte terecht te komen via ftp ! (zie hier onder)

Je moet dus bij Mijn Telenet/mijn internet/website & domein/website aanmaken en website beheren een website activeren en als je een eigen domeinnaam wilt, dan kan je dit aanvragen en hier betaal je €3 /maand voor, in je mailadressen kan je die domeinnaam ook gebruiken.  (dus giljom@domeinnaam.be)

Je kan als dit allemaal gebeurt is, in je browser eens proberen in te voeren  ftp://naam van je website.be en dan vraagt je browser om je inloggegevens van Telenet en als je het goed doet, dan kom je op je eigen webruimte terecht.

Let wel : standaard heb je 50 MB webruimte, wil je meer dan moet je bijbetalen.

Veel succes,

Sjaakie

90x90 Sjaakie.gif

Sjaakie
www.sjaakie.be
0 Likes
Sjaakie
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Eigen website maken

Voor mij mag dit bericht er af, ik krijg geen enkele reactie, ook niet op een persoonlijk bericht.

Ik heb geprobeerd om iemand te helpen, maar het interesseerd betrokken waarschijnlijk weinig !

Sjaakie

Sjaakie
www.sjaakie.be
ferhatrocks
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Eigen website maken

Je kan nog altijd een freelancer inhuren voor iets simpels. Ik kan je helpen. Voor voorbeelden kijk je maar op www.ferhat.rocks

Met vriendelijke groeten,
Ferhat Remory
ferhat.rocks
0 Likes
wim_deldime
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pionier Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Eigen website maken

Mijn probleem blijft om via windows verkenner de toegang te krijgen tot de FTP server van telenet.

Zou volgens telenet moeten lukken maar dus niet...

 

Enig idee wat ik fout zou kunnen doen?

Ik probeer gewoon een eerste pagina op de eigen website te zetten.

 

groeten,

wim deldime

0 Likes
Brunodyn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Vernieuwde Telenet Webmail? Pionier Primeur! It's your seventh party!

Eigen website maken

Dag Sjaakie,

Uw voorstel van Sharepoint interesseerde mij wel. Na alles gedownload te hebben en verwijderd te hebben wat weg moest (32 bit) bleek de installatie toch niet te lukken en dat allicht omdat ik nu Windows 10 op deze computer heb. Wat nu? (Het is toch jammer dat MS onvoldoende op voorhand laat weten wat er allemaal niet meer zal werken na installatie van W10!)
Gegroet,

Brunodyn

Stijn
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Eigen website maken

Ik vind het alvast dat je dit overzicht gemaakt hebt, @Sjaakie. Ik zie dat @Brunodyn hier toch wel verdere informatie over wil Smiley Vrolijk. Alvast bedankt voor de overzichtelijke posts die je hierover geplaatst hebt. Heb je veel ervaring in het bouwen van websites?

Stijn

"The force is strong with this one"
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Eigen website maken

@wim_deldime download filezilla cliënt 🙂 https://filezilla-project.org/

@Brunodyn sharepoint zou gewoon moeten werken op Windows 10 welke problemen kom je tegen?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Eigen website maken

om naar de telenet ftp site te gaan volstaat het normaal om in de Windows explorer adres balk ftp.telenet.be te typen (of in start>run). Je krijgt dan een login window waar je met je Telent username en paswoord kan inloggen en de folders en files op jouw ftp folder te zien krijgt.

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Paul0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Eigen website maken

Beste  BertXL,

ik heb een website  gemaakt en geupload naar ftp server. De website is niet te vinden op het internet. 

De naam: okralille.be/  opzoeken geeft foutmelding 404 forbidden.

Als ik zoals U schrijft, inlog op de ftp server met mijn paswoord krijg ik mijn files te zien en kan ik de website openen.

Welke stap moet ik nog zetten om dit op te lossen?

M.v.g.

Paul Jacobs

 

0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Eigen website maken

Je moet een bestand met als naam  index.htm of  index.html  als startpagina gebruiken.

Hernoem jouw hoofdwebpaginabestand naar 1 van deze 2 namen.

Is er geen bestand met als naam index.htm of index.html  aanwezig, dan krijg je een 403 foutmelding.

0 Likes
Paul0
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Eigen website maken

Beste, dit bestand is aanwezig, ook bestand 'public_html ' staat erbij. Deze files zijn terug te vinden op de ftp server van telenet. Als ik hierop inlog met mijn paswoord kan ik mijn website openen.  Alleen op het internet is hiervan niets terug te vinden (fout 404).

0 Likes