Beantwoorden
Vincent25
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

Ik heb sinds gisteren de nieuwste modem va Telenet geïnstalleerd. Ik werk voor mijn pc met een powerline set (PG-9082LG-TN). Sinds ik de nieuwe modem heb aangesloten krijg ik bovenstaande foutmelding.

Ik heb reed het volgende geprobeerd:

- Utp- kabels vervangen

- Modem aan/uit gezet en kabels verwijderd.

- PC ingesteld om automatisch IP-adres te krijgen.

- DHCP handmatig ingeschakeld.

- Adapters gereset en ingesteld.

- IP gereset

- IPv6 uitgeschakeld

- Microsoft kernel debug network adapter uitgeschakeld.

- MAC adres toegewezen aan NIC en deze in en uitgeschakeld.

Tot zover mijn pogingen en heb deze stap voor stap gedaan en altijd mijn pc heropgestart. Alle hulp is welkom.

 

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

Heb je al eens geprobeerd om een PC of laptop rechtstreeks met de kabel op de modem aan te sluiten. Normaal heb je ook 4 uitgangen op de modem. Elk afzonderlijk al eens geprobeerd? Modem eens uit de stroom trekken kan ook helpen. Een minuutje wachten en opnieuw starten.

Kan je op "Mijn Telenet". Staat daar reeds de correcte modem? Het kan zijn dat de modem niet goed is ingegeven in Center of klantendienst. Zeker eens navragen. aan de hand van de mac adressen.

En ook eens bekijken of je PC geen vast IP adres heeft die buiten de Telenet range ligt. Een IP adres bij telenet is standaard 192.168.0.x

Alles tussen 19.168.0.10 en 0.99 mag je als vast adres gebruiken.

Anders op automatisch toewijzen zetten (DHCP)



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

Is het mogelijk (als test) de PC eens rechtsreeks aan één van de LAN poorten van je nieuwe modem (welk modeltype is dit eigenlijk) te verbinden?

Normaal zou dit probleemloos moeten werken, met DHCP client instellingen op de PC.

Heeft enkel de PC een probleem, of ook andere apparaten, zoals bijvoorbeeld wifi-client, of misschien een digibox of tv-box?

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

@Vincent25 als je direct aansluit op je modem zou je al een ip adres moeten hebben, zo niet is er al iets anders mis.

Als je een ip adres krijgt probeer het dan eens met de powerline. 

zie wel dat je booster geen ip adressen zelf uitdeelt maar de ip adressen van den dhcp server krijgt (modem/Router)

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.