Beantwoorden
BL1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ethernet over coax

Hallo netweters

Binnenkort verhuis ik naar een grotere woning en wil ervoor zorgen dat mijn internetverbinding goed blijft op de zolderkamer. Vanwege de oude woning (en zijn elektrische bekabeling) is powerline niet mogelijk.

Er is echter wel een coax paneel (foto 1) in de kamer en na wat gezoek vond ik de MoCa apparatuur van Hirschmann die me hiervoor ideaal lijken.

Als ik echter naar de andere kant van de coax ga zoeken vindt ik enkel de bekabeling die uitkomt op de versterker van Telenet (zie foto 2).Er is geen ander paneel te vinden.

Kan ik achterhalen of dat diezelfde verbinding is? Zal de MoCa hier op werken of moet ik splitten om twee bekabeling te maken (zie foto 3)?

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen.

1658057888090.jpg

1658057887011.jpg

1658057887539.jpg

0 Likes
3 reacties
Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 35
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day On a roll...

Ethernet over coax

Jouw afbeeldingen zijn op dit moment helaas nog niet zichtbaar aanwezig. Maar als je op het coax paneel een tv of radio die voorzien is van coax aansluiting aansluit weet je alvast of die nog werkend is.

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ethernet over coax

@BL1 zoals @Patrick6611 vermelde kan je de coax op die manier testen. 

Normaal gezien komen er op de kabelsplitter alle kabels van het huis terecht. Van zodra je die connectie hebt kan je het MoCa aparatuur aansluiten om internet te hebben.

Het is een aanrader, maar vergeet wel niet dat die beperkt zijn tot 1Gigabit. Dus als er ooit internet bestaat van 10Gigabit zal je beperkt zijn tot 1😉logisch maar wil het je toch even vermelden 😊

Hou er wel rekening mee dat je bij de splitter ook internet moet hebben om dit over te zetten op uw MoCa, anders zal dit op zolder niet werken. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BL1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Ethernet over coax

Ik ben er ondertussen achter gekomen dat de coax van boven waarschijnlijk niet meer aangesloten is. Er is wel nog een verbindingsweg dus ik trek mogelijk een UTP.

Bedankt voor de hulp!