Beantwoorden
Seppe1231
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Ethernet/wifi valt willekeurig weg (op alle apparaten)

Een tijd geleden merkten we dat we traag internet hadden terwijl we voor 300 mb/s betaalden. De modem is toen vervangen door een snellere modem. 

Sindsdien hebben we regelmatig problemen dat het internet wegvalt. Een technieker is toen langsgekomen om dit probleem te proberen oplossen.

Hij kon niet echt een probleem vaststellen maar heeft enkele dingen proberen veranderen zoals plaatsing van routers en verandering in instelligen(ik herinner me niet meer exact wat) in de hoop dat het niet meer zou voorvallen. 

Dit probleem komt nu echter vaker en vaker voor. Het is ook een probleem dat zich voordoet op alle apparaten.

We merken het bijvoorbeeld wanneer we aan het bellen zijn via een app zoals discord dat de connectie plots wegvalt en dat we moeten reconnecten met het gesprek voor we kunnen verderbellen. Een ander voorbeeld is tijdens het gamen dat er op willekeurige momenten de connectie wegvalt. Bij het kijken van video's op youtube gebeurt het dan ook bijvoorbeeld regelmatig dat video's even niet willen laden of niet aan te klikken zijn (door het wegvallen van internet?). 

De modem herstarten werkt niet, aangezien de technieker veel verschillende opties heeft uitgeprobeerd.

0 Likes
3 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Ethernet/wifi valt willekeurig weg (op alle apparaten)

Verander eens van subnet in "Mijn Telenet". voorbeeld 192.168.5.XX ipv het standaard subnet 192.168.0.XX. En kijk dan eens wat er gebeurt.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Ethernet/wifi valt willekeurig weg (op alle apparaten)

Ik vermoed dat dit een upgrade van een EuroDOCSIS 3.0-modem naar een EuroDOCSIS 3.1-modem betreft.

EuroDOCSIS 3.1 levert hogere snelheden maar is storingsgevoeliger, dus het zou best kunnen dat er ergens een probleem is met storingen op de coaxkabel die pas door deze upgrade aan het licht kwamen.

Je kan best een logboek opstellen waarin je alle tijdstippen van de storingen bijhoudt en ook telkens een speedtest.net uitvoert. Noteer telkens downloadsnelheid en uploadsnelheid.

Vooral storingen in de upload zullen gemakkelijk tot onderbreking van videogesprekken op Discord leiden.

Na enkele weken bezorg je dit gedetailleerd logboek aan Telenet en eis je een oplossing.

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Ethernet/wifi valt willekeurig weg (op alle apparaten)

@Seppe1231 Kan je ons anders even melden welke toestellen je gebruikt voor internet, dan kunnen we je hier beter bijstaan.

Dus heb je een eigen router, aparte AP's, speciale netwerk toestellen ....


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes