Beantwoorden
lucn
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

FTP probleem (FileZilla)

Hi,

ik probeer Filezilla te gebruiken, maar het wil maar niet lukken.. nochtans volg ik mijn inziens de juiste procedure.

Welke inlog moet je gebruiken? ik heb een inlog met iets als "ah12345" of lijn emailadres van persoonlijke login?

Heb wel beide al geprobeerd, en ook nieuw wachtwoord gemaakt.. maar geen resultaat...

Wat nu? alle hulp is welkom...

Thanks,

luc

 

Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Vorige titel: ftp probleem

Tags (1)
0 Likes
18 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

FTP probleem (FileZilla)

Ik heb na het jaren niet meer gebruikt te hebben FileZilla opnieuw geïnstalleerd. Het werkt gewoon "out of the box", maar je moet wel eerst voorbij aan de melding "insecure connection". Als ik even kijk in WinSCP, dan zie ik dat die ook een onveilige verbinding aangeeft.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
lucky_luc49
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

FTP probleem (FileZilla)

hallo

bedankt voor de tip ,maar ik ben 71 en begrijp het allemaal zo niet meer ik ze beide al geprobeerd ,en volgens mij doe ik telkens iets verkeerd ,want het lukt nooit ,spijtig genoeg ,kun jij mij zeggen hoe ik het op een gemakkelijk manier kan doen .Alvast bedankt 

groetjes

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5215
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

FTP probleem (FileZilla)

@lucky_luc49 

Als FileZilla gestart hebt, klik je rechtsboven op Bestand en kies Sitebeheer.  Je kiest onderaan Nieuwe site. Je kan de naam Nieuwe site veranderen in bijvoorbeeld Telenet (gebruik een naam naar keuze).

Onder de Tab Algemeen geef je volgende zaken in:

  • Protocol: FTP
  • Host: users.telenet.be
  • Poort: 21
  • Versleuteling: Gebruik expliciete FTP via TLS indien beschikbaar (het is nu niet beschikbaar, hopelijk in de toekomst wel)
  • Inlogtype: Normaal
  • Gebruiker: uw login
  • Wachtwoord: uw wachtwoord

Klik vervolgens op verbinden.

Je krijgt nu een verwittigingsvenster met de melding dat het onveilige verbinding is, je klikt op OK.

Hiermee zou het moeten lukken.

 

Als je de volgende keer inlogt, dan klik je op het icoontje juist onder bestand. Daar zie je dan de naam die je vorige keer ingegeven hebt. Je hoeft daar dan enkel op te klikken.

 

 

lucky_luc49
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

FTP probleem (FileZilla)

Hallo

Bedankt voor de goede tips ,ik ga het zeker proberen !!!

Groetjes

Luc