24747
netweters
|
152254
antwoorden
|
20683
vragen
|
Met mijn nieuwe iMAC kan ik op FaceTime wél bellen maar niet gebeld worden. De connectie wordt gemaakt via mijn email adressen. De persoon die verbinding initieerde, krijgt de melding "niet bereikbaar". Ik schakelde reeds Apple support in en die sturen je van her naar der en verwijzen naar safespot + of een typfout 😥. Ik probeerde alle mogelijke settings uit: ethernet, wifi, telenet adres, iCloud adres, hotmail adres. Er belt niets op mijn iMAC maar de persoon die mij opbelt krijgt wel een beltoon. Focus en Beperkingen staan uit op mijn iMAC, geen geblokkeerde personen. Ik probeer nu reeds weken om dit probleem op te lossen en ben ten einde raad. Is er bij de Netweters een "wizard" die me kan helpen... alsjeblief....
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als ze je verwijzen naar Safespot+ heb je die dan al eens ff uitgeschakeld ?
Apple Support (deze (3de) keer wél een échte wizard) heeft het probleem verrassend snel kunnen identificeren én oplossen 😄. Het was allemaal nogal moeilijk om te begrijpen maar wat ik er van meekreeg is dat je "Focus" moet specificeren voor een bepaald progamma (in dit geval Facetime) en dan instellen met meldingen stil houden. Dus, als je naar Focus "Aan" ziet staan, staat 't ding eigenlijk verkeerd en moet je er op klikken, de app Facetime toevoegen en vervolgens de meldingen stil houden. Deze tip-pagina kreeg ik nog mee: https://support.apple.com/en-gb/guide/mac-help/mchlff5da36d/15.0/mac/15.0. Het heeft dus niks te maken met Safespot.
Dank je. Inderdaad had ik dat getest. Safespot wordt voor alles aangeduid als de schuldige maar ik vind het een super programma !
Ik heb ondertussen hulp gekregen en de oplossing zo goed mogelijk proberen te dokumenteren. De schuldige was in dit geval een zeer slechte user interface waarbij "aan" eigenlijk "uit" betekent 😖