Beantwoorden
Skip6102
Freshman Weetjeslezer
En we zijn vertrokken! Hi there!

Firewall - flexiobox & Wifi modules airco Bosch

Ik wou op korte termijn een Flexiobox installeren (UTP bekabeld - energiebeheer) en mijn Airco van Bosch via het WiFi netwerk verbinden.
Beide lukte niet. Installateur van Flexiobox zegt dat het aan de firewall ligt die dit niet toelaat.
Ik heb heir tot op heden nooit zelf iets aan veranderd.
Kan dit en hoe is het oplosbaar?
Dank u!

1 reactie
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Firewall - flexiobox & Wifi modules airco Bosch

Je geeft wel héél weinig info over jouw installatie 🤔

• Welke Telenet modem heb je?
  • Gebruik je nog een eigen router?

Ik neem aan dat het probleem met de FlexiObox, en het probleem met de Airco twee aparte problemen zijn? Ik zie in ieder geval geen link tussen Flexio (= energiebeheer thuisbaterij en laadpalen) en de Airco?

@Skip6102  schreef:

Beide lukte niet. Installateur van Flexiobox zegt dat het aan de firewall ligt die dit niet toelaat.

Dat is volgens mij kan dat niet de oorzaak. De FlexiObox maakt een uitgaande verbinding met de FlxiO Cloud; heir komt de Firewall van je Telenet modem niet tussen (deze blokkeert alleen (ongewenste inkomende verbiningen).

Ik neem aan dat jouw installateur de installatie van de FlexiObox heeft geprobeerd? Met zijn installateurscode en login? Heeft jouw installateur dan geen enkele klant die bij Telenet zit? 

Wat betreft de Airco. Dit is zeker geen firewall probleem, maar een WiFi probleem...

Voor sommige IoT apparaten met WiFi te verbinden is het soms nodig om de 5Ghz Wifi tijdelijk uit te zetten. Hier zijn al verschillende posts over ...