Flight Sim FSX SE multiplayer issues
Beste,
Ik heb de hulp van specialisten nodig om eindelijk eens te komen tot een deftige oplossing.
Als luchtvaart fanaat heb ik de versie FSX SE (steam) gekocht en daarin heb je de mogelijkheid met meerdere collega's samen te spelen. Dit via een multiplayer optie.
Wij proberen al weken en weken samen te vliegen, waar we met 3 elk al gepoogd hebben HOST te zijn. Zelf kennen wij totaal niets van internet instellingen wat alles heel moeilijk maakt.
Wat we wel weten is dat er poorten moeten worden opengezet en ook hier is niet alles duidelijk. De ene zegt poort zoveel de andere zoveel, dus hieronder een overzicht wat ik via mijn telenet al opengezet heb.
Lokaal IP-adres Beginpoort (extern) Eindpoort (extern)Beginpoort (intern)Eindpoort (intern) ProtocolStatus
xxx.xxx.x. xxxx TCP UDP Beide Actief
xxx.xxx.x. xxxxx TCP UDP Beide Actief
xxx.xxx.x. xxxx TCP UDP Beide Actief
xxx.xxx.x. xxxx TCP UDP Beide Actief
xxx.xxx.x. xxxxx TCP UDP Beide Actief
Mijn computer is aangesloten via een LAN kabel op een powerline ( van telenet) en de bovenstaande settings heb ik onder IP4v gezet.
Het probleem van onze multiplayer is dat wij geen stabiele verbinding kunnen opzetten. De ene moment vliegen we eruit na 2 minuten, dan na 5 minuten maar nooit stabiel en soms dus heel snel. De melding is dan, HOST ( naam) HAS LEFT THE SESSION terwijl dat niet gewenst was. Als firewall gebruiken we alle 3 bitdefender. Windows Defender is uitgeschakeld want meld dat bitdefender de beveiliging overgenomen heeft. Ook binnen bitdefender staan deze poorten als toegelaten voor verkeer.
Moet ik soms ook iets instellen onder IP6v ?
Zo ja, wat moet ik dan daar doen?
Als ik bv een website oproep waar men voor OPEN poorten kan scannen (meerdere geprobeerd) dan is het IP adres dat ik in mijn settings zie (hierboven) anders en begint dat met 84. enz.... Al de websites melden poorten niet open. Dus vraag is, als ik ze onder mijn telenet open gezet heb (actief) waarom zie ik ze dan onder dat ander IP adres CLOSED???
Ik heb hier iemand nodig die met FSX SE en multiplayer onder een telenet modem werkt die dit probleem kan oplossen. Zelf geraken wij er niet uit....
Met dank voor al de aangeboden hulp.
Mvg
Kim.