Beantwoorden
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Beste,

Ik heb de hulp van specialisten nodig om eindelijk eens te komen tot een deftige oplossing.
Als luchtvaart fanaat heb ik de versie FSX SE (steam) gekocht en daarin heb je de mogelijkheid met meerdere collega's samen te spelen. Dit via een multiplayer optie. 
Wij proberen al weken en weken samen te vliegen, waar we met 3 elk al gepoogd hebben HOST te zijn. Zelf kennen wij totaal niets van internet instellingen wat alles heel moeilijk maakt. 
Wat we wel weten is dat er poorten moeten worden opengezet en ook hier is niet alles duidelijk. De ene zegt poort zoveel de andere zoveel, dus hieronder een overzicht wat ik via mijn telenet al opengezet heb. 

 

Lokaal IP-adres Beginpoort (extern) Eindpoort (extern)Beginpoort (intern)Eindpoort (intern) ProtocolStatus

xxx.xxx.x. xxxx TCP  UDP  Beide  Actief    


 xxx.xxx.x. xxxxx TCP UDP  Beide Actief

 

xxx.xxx.x. xxxx TCP  UDP  Beide Actief

 

xxx.xxx.x. xxxx TCP  UDP Beide  Actief                              

 

xxx.xxx.x. xxxxx TCP UDP Beide  Actief 

 

Mijn computer is aangesloten via een LAN kabel op een powerline ( van telenet) en de bovenstaande settings heb ik onder IP4v gezet.

Het probleem van onze multiplayer is dat wij geen stabiele verbinding kunnen opzetten. De ene moment vliegen we eruit na 2 minuten, dan na 5 minuten maar nooit stabiel en soms dus heel snel. De melding is dan, HOST ( naam) HAS LEFT THE SESSION terwijl dat niet gewenst was. Als firewall gebruiken we alle 3 bitdefender. Windows Defender is uitgeschakeld want meld dat bitdefender de beveiliging overgenomen heeft. Ook binnen bitdefender staan deze poorten als toegelaten voor verkeer.

 

Moet ik soms ook iets instellen onder IP6v ?

Zo ja, wat moet ik dan daar doen?

Als ik bv een website oproep waar men voor OPEN poorten kan scannen (meerdere geprobeerd) dan is het IP adres dat ik in mijn settings zie (hierboven) anders en begint dat met 84. enz.... Al de websites melden poorten niet open. Dus vraag is, als ik ze onder mijn telenet open gezet heb (actief) waarom zie ik ze dan onder dat ander IP adres CLOSED???

 

Ik heb hier iemand nodig die met FSX SE en multiplayer onder een telenet modem werkt die dit probleem kan oplossen. Zelf geraken wij er niet uit....


Met dank voor al de aangeboden hulp.

Mvg

Kim.                                              

0 Likes
21 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

@Kimski  Lengte van het subnet is /24 of subnetmask 255.255.255.0. IPadres moet uiteraard in de range 192.168.0.10 tot 192.168.0.99 liggen. Voor DNS servers kan je een spieken op een ander computer. Die zal normaal die van Telenet hebben (onderaan bij het vergrootglas cmd intikken, enter,en dan in het zwarte scherm IPconfig /all). Maar je kan een van deze van Telenet proberen:

  • 195.130.130.11 (Roeselare)
  • 195.130.130.139 (Hasselt)
  • 195.130.131.11 (Mechelen)

Secundair kan je 1.1.1.1 invullen of deze van google 8.8.8.8.

 

De DNS servers van Telenet zijn trouwens uitstekend.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

@Ignace Bedankt. Dus ik type gewoon /24 in voor de lengte subnet? Dan de reeks 255.255.255.0 en mag ik vragen : als de range van mijn IP moet liggen tussen de 10 tot 99, waarom maakt hij dan onder de automatische DHCP . 118 aan? Dat ligt er toch niet tussen. Waarom is dit dan mijn IP adres in automatisch?

 

En stel, ik neem een manueel adres dat eindigt op 51. Moet ik dan onder MIJN TELENET, IPv4 rules, dit ook zo intypen? 

En moet mijn vader die procedure dan ook doorlopen? met het instellen van een manueel IP adres?

 

Bedankt Ignace " alias Professional Superweter en KRAK"..... mooie verwijzing trouwens.

 

Mvg,

Kim

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

@KimskiAls er staat lengte subnet dan tik je in /24, normaal gezien, vragen ze een subnetmask dan tik je in 255.255.255.0. Het betekent in beide gevallen hetzelfde maar je moet maar 1 van de 2 invullen.

Die waarde voor het IPadres moet je dan natuurlijk ook ingeven in je forwarding rules. Telenet gebruikt de DHCP range 100 tot 255. Dat kan je niet veranderen. Mensen met een eigen router kunnen bijvoorbeeld de DHCP range wel veranderen bijvoorbeeld van 50 naar 150 of 75 naar 200. Ik zeg maar wat. Dan gaat de DHCP server daaruit kiezen.

 

Als uw vader ook Telenetklant is gelden dezelfde regels. Maar hij moet daarvoor niet hetzelfde IP adres kiezen. Wat wel hetzelfde is, die /24 en de poorten. DNSservers kan hij ook kiezen wat hij wil.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Ik krijg deze melding (zie bijlage)MAN IP.jpg

 

. Ps, ik heb ergens gelezen dat je als particuliere klant geen vast IP adres kan zetten. Enkel voor Business-netwerk klanten.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

@Kimski 

Afbeeldingen moeten eerst goedgekeurd worden. Nadat ze goedgekeurd zijn, kan het ook nog iets duren voor de driehoek verdwijnt en plaats maakt voor de afbeelding.

 

Ondertussen zijn uw afbeeldingen goedgekeurd.

 

Voor lengte geef je gewoon 24. De /24 wordt gebruikt als ip adress en lengte in één veld staan, bijvoorbeeld 192.168.0.13/24.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

@Kimski  Inderdaad, je kan als particulier geen vast Publiek IPadres kopen. Maar dit gaat hier over interne IPadressen en die zijn voor jou en mij en alle klanten waar ook ter wereld vrij te gebruiken. Ik kan juist dezelfde gebruiken omdat die niet bereikbaar zijn op het net.

Probeer eens een ander IPadres. En anders eens in de documentatie zoeken hoe de lengte van jet subnet moet ingegeven worden. Anders moet je dit eens proberen voor lengte subnet 192.168.0.0/24

Dergelijke programma's zijn een ergernis als ze een foutmelding geven maar niet zeggen wat er juist mis is.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kimski
Professional Beetjesweter
Berichten: 13
Jij bent af! Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Flight Sim FSX SE multiplayer issues

Dank je heren. 

Ik ga de aanbevelingen zeker proberen, maar ben vanaf vandaag tot zondag a.s. even onbeschikbaar. Even er tussen uit met gezin in belgie. 

Ik neem volgende week jullie raad mee en laat jullie iets weten.

 

Mvg

Kim