Beantwoorden
bartvanooteghem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

ik krijg reeds 4 weken de meldingen van: Oeps er ging iets mis. Probeer later opnieuw.

 

als ik een instelling wil opslaan in de geavanceerde instellingen van mijn modem.

 

zoals een DMZ adres of port forwarding ...

 

is dit een algemeen probleem of is dat enkel bij mij of ...?

 

het is nu wel al enige tijd zo, en het begint beu te worden ....

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: opes, er ging iets mis foutmelding bij aanpassen expert

 

0 Likes
11 reacties
Ex-Netweter
 

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

Dat is hier op Netweters reeds eerder gemeld: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Expertinstellingen-mijn-telenet-bevestige...

Eind maart heeft de bazin van de Telenet-klantendienst Benedikte Paulissen in het programma "De Inspecteur" op VRT Radio 2 beloofd dat alle problemen binnen enkele weken zullen opgelost zijn: https://radio2.be/luister/select/de-inspecteur/stijgend-aantal-klachten-over-klantendienst-van-telen...

Belofte maakt schuld...

0 Likes
MrAnonymous
Freshman Beetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

Die 48 uur zijn leugens, ik zit al 5 dagen zonder internet thuis, 4 gebeld. 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

Het is onaanvaardbaar zolang zonder internet zitten anno 2023.

Enkele weken kunnen er 2    4    6 of meer zijn 

Weken komt voor haar zachter over dan enkele maanden,niet

0 Likes
Exi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

Ik ben ook nog altijd niet in staat om port forwardingsregels op te slaan.

Er is gewoon geen 'opslaan' knop meer te bespeuren. Toch een beetje amateuristisch zo'n lange migratietijd voor een telecom bedrijf dan nog.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

Zorg dat je de CV8560E gratis ruilt in Telenet center en sluit er zelf een externe router WiFi6 (eenmalige kosten) op aan,probleem opgelost

0 Likes
bartvanooteghem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

Hoe bedoelt u,  je hebt toch een modem nodig die het coax signaal kan omzetten ...

 

(dus een modem met een coaxiale WAN poort ...?)

 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

Ik bedoel neem de nieuwste HGW F@ST3896LG-TN mee naar 'n Telenet center en ruil hem om op een CV8560E.

En daarachter een TP-Link Archer AX55 WiFi 6 Router.Dan ben je beter af dan met die nieuwste HGW.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

@robatoras 

Wel niet vergeten aan te geven dat het momenteel moeilijk tot onmogelijk is om in de geavanceerde settings van de E-Router de MAC Passthrough te activeren en die settings te bewaren.

@bartvanooteghem 

Uw eigen router er op aansluiten zal wel lukken, maar dan zit je voorlopig met dubbele NAT. Voor zover dat een invloed heeft op uw activiteiten natuurlijk. Indien niet, ga dan gerust voor de E_Router nu.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bartvanooteghem
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

Ik heb reeds de  CV8560E  met daarachter een unifi UDR router en dan daarna alles met switchen....

 

werkt allemaal zeer goed,  maar zoals hierboven aangehaald,  ik kan gewoon gene port forwarding enz opslaan in mijn telenet ...

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem


@bartvanooteghem  schreef:

Ik heb reeds de  CV8560E  met daarachter een unifi UDR router en dan daarna alles met switchen....

 

werkt allemaal zeer goed,  maar zoals hierboven aangehaald,  ik kan gewoon gene port forwarding enz opslaan in mijn telenet ...

 


@bartvanooteghem 

 

Als MAC Passthrough actief is heb je dat toch niet nodig ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Foutmelding bij geavanceerde instellingen van de modem

@Suzy 

Vermits het topic waar ik net over het "oeps" probleem gelezen heb een gesloten topic is, zet ik het hier neer ... Feel free om het te verplaatsen als het niet goed staat ...

Ik heb dus ook last van het "Oeps .." fenomeen, maar heel anders dan de meesten hier. Ik krijg het niet te zien in "mijn telenet " op de PC maar wel in de Telenet app op de smartfoon.

Waarom is mijn probleem anders? Wel, omdat ik geen "geavanceerde instellingen" van Telenet heb op mijn router. Ik heb immer een eigen router na een eMTA modem.

Ik heb wel een set WiFi powerlines van Telenet, en sedert de "omschakeling" kan ik die niet meer beheren. Ze staan er wel, in "mijn Telenet", maar zonder de mogelijkheid van er iets mee te doen. Behalve ze verwijderen, die knop staat er wel.

Voor de volledigheid: sedert de "omschakeling" heb ik één of twee keer de settings er wel kunnen zien, maar even snel als die kwamen, verdwenen ze weer.

Hier een screenshot van de app op de foon:

Screenshot_Telenet Oeps 09 jun 2023.jpg

 

Ter illustratie: hier hetgeen ik zie in "mijn telenet" ivm de powerlines (and nothing more than this):

 

nieuwe mijn telenet.JPG

 


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes