Fritzbox als IP-client, Telenet router als NTP server
Ik heb een klassieke Telenet modem als router en laat deze DHCP server zijn voor mijn ganse interne netwerk. Hierop heb ik vorige week een FritzBox! 7490 aangesloten als IP-client (dus niet als router) zodat hij een IP adres krijgt van de Telenet router. Voor de geïnteresseerden: ik gebruik deze enkel als AP repeater enerzijds en anderzijds als VoIP centrale (SIP server). Dit werkt allemaal perfect.
Het enige probleem met de Fritzbox is dat hij als IP-client zijn NTP settings (tijdsynchronisatie) enkel en alleen kan halen/haalt van zijn DHCP server (mijn telenet Router dus). Natuurlijk kan ik deze geen NTP relaying laten doen, laat staan deze configureren als NTP server. Hierdoor blijft de tijd van mijn Fritzbox en telefooncentrale 😒 dus in de jaren 1970 staan en aan het optellen. Qua functionaliteit werkt alles, maar als ik de gemiste oproepen of antwoordapparaat beluister van de Fritzbox ga ik letterlijk "back to the future".
Iemand hier een oplossing voor gevonden?
Ik probeer ondertussen zelf de NTP settings van de Fritzbox toch aan te passen door proberen in te loggen op de uPnP poort, en zo via het TR.064 protocol iets aan te passen. Momenteel nog vruchteloos, maar ik houd jullie op de hoogte.
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
instellingen