Beantwoorden
Kenshee002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Hoi

Ik had graag een extra poort geopend op mijn modem maar slaag hier helaas niet in. Er staan al enkele lijnen bij mijn Portforwarding maar nu lukt het mij niet meer. Klantendienst bied ook geen oplossing, reeds 3x maal een poging ondernomen met weinig resultaat. Meestal is het antwoord dat dit buiten hun mogelijkheden ligt en begrijpen ze mij verkeerd, denken dat ik hulp nodig heb om een poort te openen. Dit lukt mij echter zonder de klantendienst prima ware het niet dat het scherm voor geavanceerde instellingen er anders uitziet dan normaal. In bijlage het originele scherm voor de instellingen en mijn huidige scherm. Hierop is te zijn dat het selectievak met "Actief/Niet-actief" onbeschikbaar is. Een nieuwe lijn kan toegevoegd worden maar er is geen enkele mogelijk om deze te bewaren.  Heb al op 2 verschillende computers / laptop's / webbrowsers/ OS geprobeerd zonder resultaat.

Indien er iemand een idee heeft om dit probleem op te lossen hoor ik het graag.

StandaardStandaardHuidigHuidig

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Geavanceerde instellingen onmogelijk te wijzigen?

107 reacties
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Hallo,

Waw, wat een overzicht. Ik kijk er zo snel mogelijk naar en probeer het uit. Het is wel een beetje op het randje af dat we het op die manier moeten doen. Als het toch niet zou lukken, kan ik nog altijd de servicedesk contacteren en aan heb vragen om de gegevens erin te plaatsen. Maar ik heb deze zaken liever zelf aan de hand (als er niemand van het netwerk moet gebruik maken)...

Ik heb trouwens vandaag via de chat van Telenet antwoord gehad:

<<

Dit is inderdaad een gekend probleem, Koen. Op dit moment hebben we nog geen oplossing hiervoor, maar onze achterliggende dienst is ervan op de hoogte en werkt aan een oplossing. Onze excuses voor de hinder.

>>

 

 

 

 

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@HoogstoelK , ik wil je zeker waarschuwen dat ze je op de helpdesk hiermee niet gaan kunnen helpen als het "fout loopt", dus wees voorzichtig.

 

Het probleem kan wel degelijk verholpen worden, want ze hebben het in orde gebracht voor m'n vader na 3 maanden (een dikke week nadat ik het dan maar zelf had opgelost). De helpdeskmedewerkers zijn alleen helaas zelf niet altijd volledig up-to-date of hun kennis reikt niet tot het instellen van poorten, MAC bridging, ... Ik neem ze hier uiteraard helemaal niets kwalijk, maar zo is het nu eenmaal... Front-office, de mensen die jij aan de lijn krijgt, beperkt zich meer tot eens herstarten, eens resetten, ... De rest wordt via cases doorgestuurd naar back-office.

Maar opnieuw, alle respect en dank voor de helpdesk medewerkers!

 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@sammyke007 

Ze zouden net als google en microsoft bug-hunter rewards moeten uitdelen voor een kleine tussentijdse oplossing die JIJ vond 👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Het is inderdaad zo dat de helpdeskmedewerkers dit zeker niet kunnen oplossen. Dit zit op het niveau van de programmeurs en de oplossing die je hebt aangereikt toont waar het probleem zat. Maar als die programmeurs ergens in India zitten dan is de afstand toch dikwijls groot om het direct opgelost te krijgen. Het is zeker niet makkelijk om een systeem dat organisch is gegroeid en werkte te vervangen door een volledig nieuw systeem. Het is zoals een nieuwe stad bouwen en alle voorzieningen, mensen, systemen enz. in een keer over te brengen van de oude stad naar de nieuwe stad.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?


@igvfer  schreef:

Maar er is beterschap in het zicht. Vandaag verontschuldigt Telenet zich met een paginagrote advertentie in de kranten voor de moeilijkheden van de afgelopen weken, en belooft dat het einde van de moeilijkheden in zicht is. De impact voor de klanten was blijkbaar toch een stuk groter dan dat ze ingeschat hadden.👍


Blijkbaar een goed getimed media-offensief, aangezien VRT Radio 2 precies vandaag ook aandacht aan de aanslepende Telenet-problemen besteedt: https://radio2.be/luister/select/de-inspecteur/stijgend-aantal-klachten-over-klantendienst-van-telen...

Op de radio beweert Benedikte Paulissen, bazin van de Telenet-klantendienst, dat alle bugs ondertussen opgelost zijn en dat klanten die zonder internet of tv zitten binnen de 48 uur terug van hun Telenet-diensten zullen kunnen genieten. Binnen een paar weken zou alles "genormaliseerd" zijn.

Realiteit of fictie? De toekomst zal het uitwijzen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Zoals ik eerder al gezegd heb is hun reputatieschade groter dan ze verwacht hadden en moeten ze nu proberen de meubels te redden. Rijkelijk laat als je het mij vraagt, maar dat is een politiek die ze al langer toepassen, zwijgen als vermoord en hopen dat het overwaait maar dat lukt niet altijd. Ik heb ooit bijna mijn job verloren omdat ik een klant de juiste toedracht had verteld voor een probleem die bleef aanslepen en ik tegen die klant had gezegd dat hij nog enkele weken moest wachten voor een oplossing. Die klant was tevreden met mijn uitleg, de telenetbazen niet.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@Ex-Netweter 

Als je op trustpilot gaat kijken of in proximus community mogen ze stilaan ook aan heel veel vlakken gaan werken 😉

@igvfer 

Dat is het probleem net, zwijg je, word je genekt door de klant.

Zeg je als bedrijf de waarheid, over hoelang, hoe erg en geen eind datum, springt de klant overboord, betaald ie zn factuur niet of eist vergoedingen. Vandaar dat je moest 🤫

Goude regel in meeste bedrijven is zo lang en hard mogelijk zwijgen... Bestaat het probleem al een jaar en komt het maar pas na 3maand openbaar.. is de schade en de impact "zogezegd" 3maand

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Hmm, ben ik niet zozeer mee akkoord. Tegenwoordig zijn er totaaloplossingen om eerst een volledig nieuwe situatie/systeem virtueel te testen. Men noemt dit soms ook nog een "digital twin". Dit is misschien zo voor industriële processen, maar moet ook bestaan voor IT oplossingen. Maw: eerst virtueel testen en dan live implementeren zodat de meeste kinderziektes uit het systeem zijn. Maar zoiets opzetten kost natuurlijk geld en tijd en tegenwoordig moet ales snel snel gaan. Volgens de meeste beslissingsnemers is niemand ermee gebaat... tenzij het fout loopt en ze heel wat negatieve publiciteit krijgen. Dan is het paniek natuurlijk en moet de PR verantwoordelijke alles oplossen. 

Ik ben benieuwd of men alles opgelost krijgt binnen 2 à 3 weken. Misschien hebben ze het dan over de wachttijden van 5-10 minuten vooraleer je iemand aan de lijn krijgt ;-). Ik kan me inbeelden dat mensen waarbij expertinstellingen niet kunnen worden opgeslaan helemaal onderaan de ladder bengelen. Men wil eerst die personen helpen die problemen hebben met hun standaard aansluiting van TV of telefonie. De "geeks" die hun eigen router als bridge willen instellen zullen niet echt prioriteit hebben denk ik. Maar goed: hoe meer kabaal we maken, hoe beter zeker (?) 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

2 à 3 weken, nog eens. Het duurt nu al 2 maanden of meer. Ik ben ondertussen de tijd uit het oog verloren. En ze spreken al jaaaaaren over de omschakeling. Ik ben ondertussen 5 jaar op pensioen en dat was toen al het onderwerp. Alles onder één koepel, de c@fé software, hun stockbeheer enz. , ze hebben het gewoonweg onderschat. Het is trouwens een gigantisch kluwen van diverse toepassingen. Hopelijk is de miserie nu opgelost.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Het is duidedlijk: Er is niet getest geweest zoals je mag verwachten. Onbekwaamheid? Net mondig genoeg om te reageren dat het de mist zal ingaan?

Hopelijk leert Telenet hieruit.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@igvfer 

Kheb de beginnende en optellende problemen "denk ik" toch al van minstens september/oktober zien passeren "als ik het le goed herinner"

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

michaelv1234
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Hoe kan ik via die debug logger met die patch een port forwarding terug actief zetten?

Dit staat al in de modem:
{
"active" : false,
"internalPortStart" : 8888,
"lanIp" : "184",
"portStart" : 8888,
"portStop" : 8888,
"protocol" : {
"value" : "TCP",
"possibleValues" : [ "TCP", "UDP", "BOTH" ]
}

Ik heb dit al maar weet niet goed wat ik bij de "value" moet invullen:
{"patchModemSettingsOperations":[{"op":"replace","path":"/portForwards","value":[]}]}

SimonDemuynck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Heb ook nog miserie met port forwarden.
Ik heb ondertussen ook al de Patch "hack" geprobeerd met een aangepaste JSON body. Ik krijg dan wel een status 200 OK maar bij een nieuwe GET zie ik mijn aangepaste waarden niet?

Misschien heeft telenet dit alweer toegeschroefd?

michaelv1234
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Wat heb je dan ingevuld bij die value van portforwarding?

SimonDemuynck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

De volledige get respons met aangepaste waarden, en dan de hele rimram teruggestuurd in een patch.