24748
netweters
|
152284
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hi,
Ik probeer mijn Tesla aan Home Assistant te koppelen. Sinds Tesla nu de Fleet API gebruikt is dit lang niet meer zo gebruiksvriendelijk om in te stellen. Ik moet dus nu traffic van poort 443 naar mijn Home Assistant IP (draaiend op een Raspberry Pi) sturen. Ik zie me als bovengemiddeld als het over dit alles gaat, maar dit is nog een (half) trapje hoger voor mij 🙂.
Is dit hetzelfde als port forwarding? Want wanneer ik dit zou willen doen, kan ik via Mijn Telenet enkel IP adressen gebruiken die in de range liggen van 192.168.0.xx, terwijl mijn Home Assistant op 192.168.68.xx zit.
Setup: Telenet Modem > TPlink Deco (bedraad) > Home Assistant (bedraad)
Dankjewel!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als je 2 subnets hebt wil dat zeggen dat je TPLink in routed mode draait, en dus de TP-Link die .68 IP subnet gebruikt.
Geen idee of dat efffectief de bedoeling is of niet in je setup, maar wil ook zeggen, dubbele nat, en dus ook dubbele port forwards etc.
Lijkt me beter die mesh zijn mesh werk te laten doen en in AP mode te zetten, dan zal alles op 192.168.0 komen te zitten en wordt het stuk eenvoudiger
Port-forwarding is inderdaad wat je zoekt. Je zorgt er daan voor dat de publieke poort op je router door verwijst naar poort op een toestel op je interne netwerk. Kies hier altijd voor een vast IP-adres om problemen te vermijden (toestel kan via DHCP plots een ander IP adres toegewezen krijgen).
Je TPLink deco staat waarschijnlijk in router modus, waardoor alle apparaten die daaronder hangen een ander subnet hebben dan de modem.
Enkele opties
In 2, 3 & 4 Kan je voor Home Assistant een IP Address Reservation instellen (op je TP Link Deco). Zo krijgt die altijd hetzelfde IP-adres.
In 3 & 4 geef je ook je TP-Link Deco een vast IP-adres, te configureren in de WAN instellingen van TP Link Deco
Dankjewel voor jullie snelle antwoorden!
Ik vermoedde al zoiets. Ik ga proberen om de Deco in AP te zetten en hopen dat het verder niet al te veel impact heeft.
Ok, ik ben dus voor optie 1 gegaan. Nu nog een n00b-vraag: wat vul ik dan in bij externe poort en wat bij interne poort? 😅
Hi, Ik vrees dat port forwarding niet voldoende zal zijn.
Ik heb de Tesla integratie draaien in Home Assistant via de setup beschreven op:
https://www.smartmotion.life/2024/04/06/tesla-integration-with-home-assistant/?v=910955a907e7
Certificaten moeten immers ook in orde zijn van je interne Home Assistant website. Via een Cloudflare Zero Trust Tunnel is te verwezenlijken.
Hi @Snarie,
Ik ben aan het proberen via het alternatief dat op de pagina die jij hebt gebruikt staat. (https://github.com/alandtse/tesla/wiki/Proxy-setup-with-DuckDNS-and-NGinx)
Al heb ik daar vooralsnog geen succes. Wanneer ik wil inloggen via de HTTP proxy en de url kopieer krijg ik een "invalid code" error.
Ik probeer nu eens via jouw link. Dankjewel!