Beantwoorden
Kenshee002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Hoi

Ik had graag een extra poort geopend op mijn modem maar slaag hier helaas niet in. Er staan al enkele lijnen bij mijn Portforwarding maar nu lukt het mij niet meer. Klantendienst bied ook geen oplossing, reeds 3x maal een poging ondernomen met weinig resultaat. Meestal is het antwoord dat dit buiten hun mogelijkheden ligt en begrijpen ze mij verkeerd, denken dat ik hulp nodig heb om een poort te openen. Dit lukt mij echter zonder de klantendienst prima ware het niet dat het scherm voor geavanceerde instellingen er anders uitziet dan normaal. In bijlage het originele scherm voor de instellingen en mijn huidige scherm. Hierop is te zijn dat het selectievak met "Actief/Niet-actief" onbeschikbaar is. Een nieuwe lijn kan toegevoegd worden maar er is geen enkele mogelijk om deze te bewaren.  Heb al op 2 verschillende computers / laptop's / webbrowsers/ OS geprobeerd zonder resultaat.

Indien er iemand een idee heeft om dit probleem op te lossen hoor ik het graag.

StandaardStandaardHuidigHuidig

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Geavanceerde instellingen onmogelijk te wijzigen?

112 reacties
Kenshee002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Heb net hetzelfde geprobeerd met als test een ongebruikte regel van "both" naar "udp" veranderd. Patch verzonden maar er veranderd niets. Zou dit te maken kunnen hebben dat er ook geen visuele knop verschijnt om de veranderingen op te slaan?

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Inderdaad. Normaal gezien zou, telkens je een wijziging aanbrengt in de expert-instellingen, je een knop "aanvaarden" of "weigeren" moeten zien, maar dat is niet zo. Het is een simpele programmeerbaar die makkelijk op te lossen valt door de programmeur van de app/site, maar blijkbaar lukt het Telenet niet. Ze zijn waarschijnlijk te druk bezig met financiële zaken (prijsverhoging, debacle met Liberty etc) dat ze de gebruikers in de kou laten. Gisteren nog een bericht gestuurd via de WhatsApp support, maar geen antwoord. En dan maar geduld vragen voor hun support-dienst. Wat is er allemaal aan de hand...

Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Het is absurd dat je op een internetprovider vertrouwt om die instellingen via een online systeem aan te passen.

Gebruik een eigen router, dan heb je nooit problemen bij het aanpassen van instellingen.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@HoogstoelK 

voor een keer ben ik het eens met @Ex-Netweter 

Veel van de problemen die op netweters staan komen voor van mensen die willen beroep doen op telenet.

Zet uw eigen wifi router en je kan veel meer uw netwerk beheren dan als je beroep doet op de telenet router. Met de problemen die telenet heeft voor het ogenblik kunnen er vele geen aanpassingen doen en als je een eigen router gebruikt kun je wel makkelijk aanpassingen doen.

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Uuh, ik denk niet dat @Christof75 of @Ex-Netweter het verstaan. Ik heb thuis een UniFi Dreammachine router en kan dus vrijwel alles configureren. Helaas ben ik wel van Telenet afhankelijk om port forwarding of bridge mode in te stellen op de CV8560E en dat moet je via de Telenet website doen (die momenteel problemen geeft). Geef gerust een alternatief! Proximus?

friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

ik heb al heel de week gelijkaardige problemen , ik kan niets opslaan van wijzigingen en het gaat van kwaad naar erger.
Telkens doodleuk de melding: 'oeps er ging iets fout, probeer later opnieuw'....
Na 30 jaar telenet vrees ik dat ik het voor bekeken houd.

SimonDemuynck
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Zou mij verwonderen. Naar mijn weten verstuurd de "Wijzigen" knop alleen maar een API call uit met daarin de aanpassingen.

De knop is enkel maar een visuele weergave die hetzelfde doet, al was het wel handig geweest als die er was (en ook werkte)...

Voorlopig nog geen manier gevonden om mijn port forwarding regels aan te passen.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@HoogstoelK Ik had je misbegrepen, dan kun je alleen wachten tot telenet dit in orde brengt.

Wat alternatieven betreft zie ik geen, tenzij je tevreden bent met een slordige 75Mbps.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Dan zal je nog wachten tot 2026?🤣 Want dan pas bestaat Telenet 30 jaar. Maar ik begrijp je frustratie. Het sleept nu al enkele maanden aan. Ze moeten blijkbaar geval per geval corrigeren en in orde brengen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Sorry, ik was niet mee. Telenet moet het fixen.

Maar als de klantendienst je reeds maandenlang niet verderhelpt, zijn er weinig andere opties dan een andere operator te nemen als je het wachten beu bent.

De modem van Orange heeft een degelijke bridge-mode die functioneert.

friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

okok, 27 jaar. in ieder geval van bij het begin!🙄

maar de service is er niet op vooruit gegaan vrees ik!

Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@friesje @MichaelVD krijgen jullie nog steeds de "Oeps, er ging iets mis"-foutmelding op dit moment? Deze zou volgens de collega's opgelost moeten zijn. Indien nog steeds, gelieve zoveel mogelijk informatie te bezorgen (instellingen, screenshots) zodat we dit kunnen weerleggen met voorbeelden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Hoi Suzy,

Ik heb geen wijzigingen meer aangebracht sinds de technicus hier alles weer is komen in orde brengen. Dus ik kan ook niet zeggen of de foutmelding op de laptop er nog is.
Eerlijk gezegd durf ik niets meer te wijzigen nu alles weer ok draait en ik alles weer werkend heb gekregen op alle (smart?...😁🤔🙄) toestellen.

De 'oeps er ging iets mis...' krijg ik wel elke keer ik in de app op mijn smartphone (Oneplus 6/ Android 11) probeer in te loggen...
Ik kopieer dan steeds het webadres en open dit in Chrome (i.p.v. Firefox) en dan gaat het wel.
Op mijn tablet (Huawei) heb ik dit probleem niet.
Maar dit staat uiteraard los van de foutmelding die ik kreeg wanneer ik op de laptop iets trachtte te wijzigen i.v.m mac-filtering.

MichaelVD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Het port forwarding probleem is er nog steeds 

Als ik het op onderstaande manier wil ingeven  

MichaelVD_0-1683148439848.png

Dan krijg ik volgende foutmelding 

MichaelVD_1-1683148524084.png

Heb ondertussen wel gemerkt dat het eigenlijk ligt aan hoe ik de Externe poort ingeef , dus zoals screenshot hierboven 123-123
lijkt ok te zijn want ik krijg geen foutmelding dat ik het op een verkeerde manier heb ingegeven.
Maar het systeem pakt het in dit formaat zonder spaties niet aan.

Als ik nu echter ingeef 123"spatie"-"spatie"123 zoals in de screenshot hieronder dan kan ik het wel zonder problemen opslagen.

MichaelVD_2-1683148764655.png

Dus programmeurs moeten dus ofwel opvangen dat het ook zonder spatie kan ingegeven worden , ofwel een foutmelding geven bij het invullen van de externe poort met de melding dat je spaties tussen de getallen en het streepje moet ingeven.

 

HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Hmm, vreemde situatie. Ik heb nog geen feedback gehad mbt het volledig verwijderen van de port-forwarding, dus laat ik het open. Maar deze morgen kon ik plots geen geavanceerde instellingen meer zien...

HoogstoelK_0-1683787978636.png