Beantwoorden
Kenshee002
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Hoi

Ik had graag een extra poort geopend op mijn modem maar slaag hier helaas niet in. Er staan al enkele lijnen bij mijn Portforwarding maar nu lukt het mij niet meer. Klantendienst bied ook geen oplossing, reeds 3x maal een poging ondernomen met weinig resultaat. Meestal is het antwoord dat dit buiten hun mogelijkheden ligt en begrijpen ze mij verkeerd, denken dat ik hulp nodig heb om een poort te openen. Dit lukt mij echter zonder de klantendienst prima ware het niet dat het scherm voor geavanceerde instellingen er anders uitziet dan normaal. In bijlage het originele scherm voor de instellingen en mijn huidige scherm. Hierop is te zijn dat het selectievak met "Actief/Niet-actief" onbeschikbaar is. Een nieuwe lijn kan toegevoegd worden maar er is geen enkele mogelijk om deze te bewaren.  Heb al op 2 verschillende computers / laptop's / webbrowsers/ OS geprobeerd zonder resultaat.

Indien er iemand een idee heeft om dit probleem op te lossen hoor ik het graag.

StandaardStandaardHuidigHuidig

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Geavanceerde instellingen onmogelijk te wijzigen?

112 reacties
sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Het is echt een klucht bij Telenet. Ik had een 2e gebruiker mee beheerder gemaakt en sindsdien kan ik niets meer zien, geen gebruikers aanmaken, mailboxen aanpassen, geavanceerde modeminstellingen zien, ...

Hoe lang kan het duren om hunne **** in orde te krijgen? Echt onbegrijpelijk...

 

Als je dan met de helpdesk belt, krijg je altijd hetzelfde te horen, we maken een ticket aan meneer, maar dat kan maanden duren.

De playlist van de wachtlijn kan ik intussen voorspellen (en meezingen) 😪

 

@Suzy , ter info...

Mobiel verbruik:

sammyke007_0-1683792010376.png

Geavanceerde modeminstellingen

sammyke007_1-1683792086804.png

 

PS: al iemand in geslaagd om op de API de poorten aan te passen of toe te voegen? Ik vind de juiste payload niet om als PATCH te verzenden...

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@HoogstoelK het probleem van het blanco scherm is jammer genoeg een nieuw probleem dat maandag is opgedoken. Gelieve reacties of info hierover in de reeds bestaande thread te posten. Op deze manier kunnen we de problemen gescheiden houden, anders gaan de threads nog verwarrender worden, gezien er verschillende problemen zijn met de geavanceerde instellingen pagina.

Het ticket met betrekking tot het verwijderen van de portforwarding rules staat trouwens nog open, wij volgen dit voor jullie achterliggend op. 

@sammyke007 het probleem waarbij je de 'Oeps er ging iets mis'-foutmelding te zien krijgt, dat is inderdaad gekend en is nog in onderzoek. Maar wel bedankt dit te laten weten met een screenshot, we voegen jouw voorbeeld toe in het bestaande onderzoek. Je krijgt dit meteen te zien bij het openen van de 'verbruik'-pagina?

Hetzelfde voor het blanco scherm, maar daar verwijs ik je graag voor door naar deze thread.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Ik krijg het inderdaad onmiddellijk te zien.

Er zit ergens iets fout bij het aanmaken/verwijderen/aanpassen van gebruikers op de nieuwe interface. De reeds bestaande gebruiker die ik mee beheerder maakte, is verdwenen. Ik kan ze niet verwijderen of opnieuw toevoegen (want reeds gekoppeld aan huishouden) en als ik als die gebruiker zelf inlog krijg ik ook niets meer te zien. Het is dus de koppeling tussen gebruikers en household die fout ligt en zorgt voor deze "mobiele verbruik" errors.

Elimelech
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Ik vind hier op het forum wel een workaround om bridging te activeren, maar ben er ook niet in gelukt om de port forwarding te wijzigen.

Iemand een tip?

Netweter
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Ik zie ook nog steeds de foutmelding als ik een port forward regel wil invoegen. 

Is er ondertussen al zicht op een oplossing?

 

Schermafbeelding 2023-07-07 120607.jpg

MiguelDP
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Dit is blijkbaar al een probleem sinds 31/12 en nog steeds niet opgelost... 

@Telenet, hebben jullie maar 1 developer zitten die daaraan werkt? Zo niet raad ik aan om eens met de projectmanager een evaluatiegesprek te houden om te kijken of ze effectief wel progress hebben. Bijna 8 maand voor een probleem dat misschien 1-2 uur werk is om op te lossen. 

 

Als een project niet afgewerkt/functioneel is zou dit normaal ook niet mogen gepubliceerd worden, je moet eerst een deftig MVP hebben vooraleer je iets naar production pushed.

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 256
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@MiguelDP 

Dit houdt ge niet voor mogelijk.

Ik heb mijn hele loopbaan in de IT-afdeling van een multinational gewerkt , zoiets dat zou niet lang geduurd hebben of ...

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@Suzy 

 

Net terug van 2 weken Zuid-Frankrijk en sindsdien al 3x aan de lijn gehangen met Telenet.

Het wordt stilaan absurd...

Mijn vebruiksperiode werd gereset halverwege mijn vakantie. Ik kon echter nog steeds totaal mijn verbruik niet opvolgen gezien er nog steeds problemen zijn met mijn account. Gisteren ineens op de 5 simkaarten niets meer van data. Contact met Telenet leerde me dat ik boven mijn limiet zat (wat zeker kon en bovendien 100% mijn schuld was). Alleen lastig dat ik niets van waarschuwingen kreeg of online ergens mijn verbruik kon opvolgen om dit te voorkomen.

Soit, geen probleem dacht ik, dan maar gekozen om mijn WIGO35 om te zetten naar een OneUp met 5 simkaarten. 

Geen probleem zei de zeer vriendelijke medewerker, we rekenen wel even 150 euro aan voor je TVbox, daar moet je later eens voor terugbellen, want we hebben problemen met het systeem. Je moet ook nog eens terugbellen ivm de simkaarten eventueel aan te passen naar 5GB ipv unlimited, want ook dat lukt niet. 🙃

De omzetting naar OneUp zou gisteren in de namiddag moeten gebeurd zijn, maar buiten een mailtje met een "samenvatting van je Telenet overeenkomst" gebeurde er niets.

Ik had dringend terug mobiele data nodig voor mijn werk vandaag, dus opnieuw contact deze ochtend... Ik ben nu succesvol OneUp for 5, maar ben mijn verkregen compensatie deels kwijt en TV werd niet opgezegd zoals gisteren overeengekomen.

Ik denk dat ik met mijn verhaal de krant kan halen of een boek kan schrijven. Zo veel vraag ik echt niet, gewoon een werkend product... De emmer zit stilaan echt bijna vol 😞.

StijnVCP
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Echt belachelijk eigenlijk, Ik verhuis binnenkort en weet maar zeker dat telenet niet meer in mijn huis komt. Zoiets lanceren en dit voor 7 maanden onopgelost laten terwijl dit het meest bekeken topic is op het forum. Zelfs niet een antwoord van iemand van telenet op het origineel probleem.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1127
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Er is inderdaad geen direct antwoord gekomen op het origineel probleem. Anderzijds is topic starter ook al 3 maand niet meer aanwezig in dit gesprek, dus onmogelijk om te weten of die het exacte probleem nog heeft.

Er is wel algemene opvolging van Telenet medewerkers uit: Overzicht van problemen met 'Geavanceerde instellingen'

 

De meeste personen waarbij de knop om op te slaan niet verschijnt hebben een foute configuratie (die om een of andere reden al fout was bij het openen van de pagina) bvb zowel UPnP als DMZ ingeschakeld staan, ondanks dat deze niet gecombineerd mogen worden. De knop om op te slaan verschijnt dan niet, maar een foutmelding ontbreekt.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
yves_m72
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Super bedankt voor deze info na heel wat stoeien mijn port forwards in order gekregen. Na frustrerend telefoontje naar de helpdesk. We hebben geen oplossing. En mogen dit niet voor u actief zetten!  

Na uitzetten Upnp kwam mijn "wijzigingen opslaan"-knop te voorschijn.

Helaas nog steeds een fout "er is wat mis gegaan"

Daarna jouw beschrijving gevolgd samen met een zelf aangepaste versie van de reeds verzonden "patchModemSettingsOperations" in firefox debug "F12" heb ik de gewenste instellingen actief gekregen !

Respect !!!

 

 

 

yves_m72
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Dag van de Chocolade Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Links het script wanneer ik op de knop wijzigen drukte op de site van telenet. Recht het aangepaste wat ook resultaat "200" oké gaf en de setting in de modem heeft gezet 2x " weggehaald bij internalportstartnummer  en 2x spatie toegevoegd voor en achter het - teken bij externalportnummerAfbeelding van WhatsApp op 2023-08-04 om 07.01.06.jpg

Tridie2000
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

Net geprobeerd om mijn Port-forward instellingen uit te zetten. Nergens een save-knop te bespeuren. Eerst dacht ik dat ze deze waren vergeten te programmeren. Nadat ik deze thread had gevonden en gelezen is het dus duidelijk dat de save-knop niet zichtbaar is bij een ongeldige configuratie. Het zou alleen leuk zijn moest dit ook zichtbaar zijn in de UI (regel 1 van UX design).

Nadat ik de configuratie had aangepast kwam de save-knop tevoorschijn, halleluja. Jammer genoeg te vroeg gejuicht. Ik druk op de knop, ik zie de melding dat mijn wijzigen zijn opgeslagen, ik refresh de pagina, en ik zie terug de oude instellingen die nooit zijn bewaard. Zucht.

Ik kan echt niet begrijpen dat dit na een half jaar nog steeds niet werkt. Dit is echt een enorme deuk in mijn vertrouwen dat Telenet weet waar het mee bezig is.  Het gaat hem niet over het probleem op zich, want die kunnen er altijd zijn. Het gaat over de reactie die volgt. Problemen een half jaar laten bestaan, nee, daar zijn geen excuses voor.

Ik hoop nog steeds dat dit snel gaat worden opgelost want dit is een P2 in mijn ogen. Je kan namelijk niets aanpassen op MijnTelenet. 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@Tridie2000 

Na het wijzigen van parameters is het steeds raadzaam om de HGW eens te rebooten. Meestal zijn de aangebrachte wijzigingen dan wel van kracht.

Akkoord, het zou meteen goed moeten werken, maar met de huidige apparatuur van Telenet is dit helaas niet altijd het geval ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tridie2000
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Geavanceerde instellingen onmogelijk op te slaan?

@StefaanH 

Bedankt voor de tip. Ik zal eens een reboot proberen.