Beantwoorden
Luc2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! It's your eighth party! Netjes! It's your fifth party!

Gebruiker met beperkte rechten

Ik heb een subgebruiker en mailbox aangemaakt voor kids, met doel dat ze kunnen genieten van wifree, yelo, ... kortom de verschillende diensten.  Echter wil ik vermijden dat ze per ongeluk bv. mailbox van andere gebruiker verwijderen, of andere instellingen aan passen.  Is het mogelijk om zo'n gebruiker met beperkte rechten in te stellen ?

0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gebruiker met beperkte rechten

Welk besturingssysteem gebruik je? Als je onder Windows een gastaccount aanmaakt, dan is dat voor zo ver ik weet sowieso met beperkte rechten. Tenzij je een account hebt aangemaakt met Administrator rechten...

 

Met onderstaande link kom je ook al een heel end:

https://www.startpage.com/do/search?q=windows+gebruiker+beperkte+rechten


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Gebruiker met beperkte rechten

@Luc2

 

Je kan ze laten inloggen met hun emailadres. Dan kunnen ze van alles gebruik maken maar geen instellingen aanpassen op 'Mijn Telenet'

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Luc2
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Alles op zijn plek! It's your eighth party! Netjes! It's your fifth party!

Gebruiker met beperkte rechten

Bedankt Bjorn voor de reactie;

Waarschijnlijk was mijn vraagstelling niet goed geformuleerd : ik zocht immers een "telenet gebruiker" met beperkte rechten, die dan kunnen genieten van Yelo, Wi-Free, ... enz, ook vanop mobiele toestellen.  

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gebruiker met beperkte rechten

Ik was wellicht wat gefixeerd op "beperkte rechten" ipv op "subgebruiker". 🙂 Er is voor zo ver ik weet maar één hoofdgebruiker die alle instellingen kan aanpassen. Subgebruikers hebben die rechten sowieso niet. Je kan altijd eens met een subgebruiker inloggen op Mijn Telenet, dan zie je wat kan en wat niet kan.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.