Geen 1Gbps met CV8560E & ONEup
Ik heb een CV8560E (wifi-loze modem) met een eigen router en eigen subnet.
Initieel was dit geen enkel probleem, de eigen router heeft een 2.5Gbps poort voor de connectie naar de modem & al mijn toestellen hangen via Cat 6a kabels aan deze eigen router.
Toen de CV8560E initieel geinstalleerd werd, had ik een gemiddelde van ~850-950 Mbps. Na een 3 tal maanden (schat ik) haalde ik gemiddeld nog maar ~200Mbps.
Ik heb onlangs de modem gaan inwisselen voor hetzelfde model, echter heb ik nu een gemiddelde van ~500Mbps.
Een installateur is langs gekomen en had gemeten op de modem dat mijn verbinding ideaal is en hele mooie snelheden zou moeten kunnen krijgen.
Fast forward naar vandaag & ik merk dat de laatste tijden ik heel wat lag-spikes heb (korte perioden aan hoge ping (~300ms)) tijdens het gamen.
(FYI, aangezien het zo vaak voorkomend was heb ik al mijn kabels rechtstreeks aan de telenet modem gehangen om zeker te zijn dat het niet aan mijn eigen router lag, echter heb ik dezelfde issues -> lag spikes & gem. 500Mbps)
Nou vroeg ik me af, zijn er dergelijke issues bekend met de CV8560E of is er echt gewoon iets mis buiten mijn eigen netwerk, of kan het nog ergens anders aan liggen?
Also, ik kan niet weg van de CV8560E qua model aangezien ik eindelijk jaren aan miserie met port forwarding voorbij ben en nooit meer terug wil 😛
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Geen 1Gbps met CV8560E & OneUp