24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20684
vragen
|
Ik heb een CV8560E (wifi-loze modem) met een eigen router en eigen subnet.
Initieel was dit geen enkel probleem, de eigen router heeft een 2.5Gbps poort voor de connectie naar de modem & al mijn toestellen hangen via Cat 6a kabels aan deze eigen router.
Toen de CV8560E initieel geinstalleerd werd, had ik een gemiddelde van ~850-950 Mbps. Na een 3 tal maanden (schat ik) haalde ik gemiddeld nog maar ~200Mbps.
Ik heb onlangs de modem gaan inwisselen voor hetzelfde model, echter heb ik nu een gemiddelde van ~500Mbps.
Een installateur is langs gekomen en had gemeten op de modem dat mijn verbinding ideaal is en hele mooie snelheden zou moeten kunnen krijgen.
Fast forward naar vandaag & ik merk dat de laatste tijden ik heel wat lag-spikes heb (korte perioden aan hoge ping (~300ms)) tijdens het gamen.
(FYI, aangezien het zo vaak voorkomend was heb ik al mijn kabels rechtstreeks aan de telenet modem gehangen om zeker te zijn dat het niet aan mijn eigen router lag, echter heb ik dezelfde issues -> lag spikes & gem. 500Mbps)
Nou vroeg ik me af, zijn er dergelijke issues bekend met de CV8560E of is er echt gewoon iets mis buiten mijn eigen netwerk, of kan het nog ergens anders aan liggen?
Also, ik kan niet weg van de CV8560E qua model aangezien ik eindelijk jaren aan miserie met port forwarding voorbij ben en nooit meer terug wil 😛
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Geen 1Gbps met CV8560E & OneUp
Welke router is het ? toevallig van asus ?
Sorry niet gelezen dat je rechtstreeks aan de modem dezelfde issue voor hebt.
Dit lijkt me misschien van de coax kabel zelf te komen,geoxideerd of slechte aansluiting aan de paddestoel.
@rafaello104 schreef:
Een installateur is langs gekomen en had gemeten op de modem dat mijn verbinding ideaal is en hele mooie snelheden zou moeten kunnen krijgen.
😛
En deed die technicus een speedtest waarmee die 1 Gbps haalde?
Anders hecht ik weinig geloof aan die bewering.
Wellicht is er overbelasting of storing op het coaxnetwerk in je buurt.
Alleen technici met een universitaire opleiding kunnen dit onderzoeken. (zogenaamde SWAT-technicus)
Blijven klagen (eventueel via de Ombudsdienst voor telecommunicatie) of overstappen naar Orange. (Op de modem van Orange kan je signaal waarden van de coaxkabel zien)
Als er een fibernetwerk beschikbaar is op je adres neem je best fiber. Dat is de enige technologie om 24h/24h snelheden van 1 Gbps te halen.
Ik ervaar deze issues niet op mijn CV8560E.
Ik vermoed dat er verder in het Telenet netwerk ergens een bottleneck is. Hoe zijn de testen over verschillende tijdstippen? Bijv om 7u in de ochtend vs 21u ‘s avonds?
In de pik uren kan dit zijn
Maar niet hele dag dat kan niet als je de snelheid niet haalt dan zal er iemand nog eens moeten langs komen het probleem zal op straat liggen
Kan wel zijn dat het netwerk overbelast is de laatste maanden is het drukker geworden op de kabel extra klanten